Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing3 van start met 'wereldprimeur'

Gisteren was de VIP Avond van Marketing3. Aardig evenement, al wil de rol van de sponsoren nog wel eens te dominant zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren was de VIP Avond van .
Aardig evenement, al wil de rol van de sponsoren nog wel eens te dominant zijn.

related partner content for mobile comes here

Dieptepunt was een presentatie van het Duitse bedrijf Zanox, dat alleen maar sheets met cijfers liet zien om aan te tonen hoe groot en goed ze wel niet zijn.

Verder veel kleine, enthousiaste bedrijven die graag in contact komen met adverteerders om 'samen dingen te doen'. En veel interactieve marketeers die steeds meer lak krijgen aan de gevestigde orde. Leuk publiek.

Maar goed, om elf uur 's avonds was er ook nog 'een wereldprimeur'.

Vorig jaar was dat de Eccky van Media Republic en dit keer Radio 538 die de luisteraars nu de mogelijkheid biedt om met dj Ruud de Wild te MSN-en.

De echte Ruud de Wild? Nee, hoor. Een bot. In gewoon Nederlands: een virtuele Ruud, een robot.
Thomas van de Weerd van 538 Interactive ging 'in gesprek' met De Wild.

En liet meteen zien wat de beperkingen zijn. Op de vraag van Van de Weerd wat Ruud morgen ging doen, antwoordde de virtuele Ruud dat hij 'luistert naar wat plaatjes'.

Je kunt Ruud van alles vragen, maar alle antwoorden zitten natuurlijk niet in de database. Laat het woord 'file' vallen en Ruud geeft wel meteen alle actuele file-info.

Laat een paar keer in een sessie blijken dat je een auto hebt en je krijgt van Ruud een voorstel om eens een proefrit te maken in het nieuwe type van de adverteerder. Dat laatste is nog niet echt zo, maar Van de Weerd stelde het wel voor als mogelijkheid.

Dat wordt leuk chatten voor de jongens en meisjes die naar 538 luisteren (gemiddelde leeftijd volgens van de Weerd: 33 jaar). Iedereen die denkt dat de dj echt met je MSN't, krijgt meteen een aanbod in zijn/haar maag gesplitst.

Van de Weerd: 'Als je weet dat iemand doorklikt naar bepaalde muziek, kun je Ruud ook makkelijk inschakelen voor marktonderzoek. Dan vraagt-ie of je de muziek leuk vindt. De mogelijkheden zijn bijna onbegrensd'.

Radio 538 was er 20.000 euro aan kwijt.
Mooi zo'n virtuele dj, maar het is nog wel een beetje een bot middel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in