Overslaan en naar de inhoud gaan

'Maatschappelijke' Leeuw voor Saatchi in Cannes

Saatchi & Saatchi heeft gisteravond voor Nederland zilver gewonnen met de campagne voor Cordaid met de uitingen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De maatschappelijke boodschap stond voorop bij de Outdoor Leeuwen tijdens het reclamefestival in Cannes. Zowel bij de enige Nederlandse zilveren winnaar als bij de Grand Prix voor Zuid-Afrika was dit aspect doorslaggevend. In totaal waren er 11 Nederlandse inzendingen tot de shortlist doorgedrongen.
De Grand Prix ging naar het Zuid-Afrikaanse bureau Net#work BBDO Johannesburg voor Nedbank. De bank maakte een billboard met zonnepanelen waarmee gratis energie werd verzorgd voor scholen in de townships van Johannesburg.
In Media (5) en Radio (1) bleven de Nederlandse nominaties onbekroond. In Media deden Nieuw-Zeeland, Australie en Japan het opvallend goed. Zij gaven landen als Groot-Brittannië het nakijken. Ook de Oost-Europese landen Litouwen en Roemenië waren voor het eerst vertegenwoordigd bij de winnaars. In Media ging de Grand Prix naar OMD Nieuw-Zeeland voor de ASB Bank, waarbij een van de onderdelen het bestickeren van het nationale briefgeld was.

related partner content for mobile comes here

In Radio viel op dat met name de native Engelstalige landen goed scoorden met grappige commercials. Clemenger BBDO Melbourne won de Grand Prix voor de Snickers commercial Hoedown. De Bud Light-campagne van DDB Chicago ‒ die de twee keer hiervoor de Grand Prix won ‒ was weer goed voor goud en was runner up voor de Grand Prix.

Lees meer op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in