'Maatschappelijke' Leeuw voor Saatchi in Cannes


De maatschappelijke boodschap stond voorop bij de Outdoor Leeuwen tijdens het reclamefestival in Cannes. Zowel bij de enige Nederlandse zilveren winnaar als bij de Grand Prix voor Zuid-Afrika was dit aspect doorslaggevend. In totaal waren er 11 Nederlandse inzendingen tot de shortlist doorgedrongen.
De Grand Prix ging naar het Zuid-Afrikaanse bureau Net#work BBDO Johannesburg voor Nedbank. De bank maakte een billboard met zonnepanelen waarmee gratis energie werd verzorgd voor scholen in de townships van Johannesburg.
In Media (5) en Radio (1) bleven de Nederlandse nominaties onbekroond. In Media deden Nieuw-Zeeland, Australie en Japan het opvallend goed. Zij gaven landen als Groot-Brittannië het nakijken. Ook de Oost-Europese landen Litouwen en Roemenië waren voor het eerst vertegenwoordigd bij de winnaars. In Media ging de Grand Prix naar OMD Nieuw-Zeeland voor de ASB Bank, waarbij een van de onderdelen het bestickeren van het nationale briefgeld was.
In Radio viel op dat met name de native Engelstalige landen goed scoorden met grappige commercials. Clemenger BBDO Melbourne won de Grand Prix voor de Snickers commercial Hoedown. De Bud Light-campagne van DDB Chicago ‒ die de twee keer hiervoor de Grand Prix won ‒ was weer goed voor goud en was runner up voor de Grand Prix.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLees meer op Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid