Overslaan en naar de inhoud gaan

Luxemerken mogen verkoop via online marktplaatsen verbieden

Wederverkoop via bijvoorbeeld Amazon of Ebay doet afbreuk aan het imago van luxemerken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Coty, het cosmeticahuis met luxe merken zoals Rimmel London, Marc Jacobs en Calvin Klein, heeft bij het Hof van Justitie van de Europese Unie met succes afgedwongen dat het zijn erkende wederverkopers mag verbieden om de cosmetica te verkopen via online marktplaatsen zoals Amazon en Ebay. Volgens Coty is de mogelijkheid om dat te kunnen verbieden nodig om het imago van het bedrijf en de luxeproducten te beschermen.

related partner content for mobile comes here

Etalage
In de zaak, die in Duitsland diende, werd een van de distributeurs van Coty voor de rechter gesleept, omdat deze de cosmetica aanbood op ‘amazon.de’. Daarmee zouden de distributieafspraken in het contract overtreden worden. Daarin is namelijk te lezen dat de producten alleen in de ‘eigen online’ etalage mochten worden verkocht.

Luxe-imago
‘Een stelsel van selectieve distributie voor luxeproducten, dat primair tot doel heeft het luxe-imago van die producten in stand te houden’, is volgens het hof niet in strijd met de Europese regels.

Bron: Nu.nl
Beeld: www.coty.com

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in