Overslaan en naar de inhoud gaan

Lumata Nederland introduceert Mobile Marketing 2.0

Over Lumata
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[PERSBERICHT] Vandaag is Lumata Nederland officieel gelanceerd.

related partner content for mobile comes here

Lumata Nederland is een geheel nieuw bedrijf maar heeft toch al een rijke historie op gebied van mobile marketing en social media. Lumata Nederland is namelijk voortgekomen uit Buongiorno Digital, een van origine Italiaans bedrijf dat in 2007 onder meer het succesvolle Nederlandse Mobile Marketing bedrijf HotSMS heeft overgenomen. HotSMS was in 1999 het eerste mobile marketing bureau in Nederland en heeft diverse (internationale) reclameprijzen gewonnen, waaronder een Gouden Spinaward voor beste mobiele concept (Red Bull Flugtag 2007).

Sinds 2009 is het bureau zich gaan toeleggen op social media marketing. Voor diverse merken heeft het bureau inmiddels meer dan 500 social media campagnes en 50 facebook apps ontwikkeld en is daarmee een grote speler in Nederland.

Door het groeiend aantal smartphone gebruikers wordt social media tegenwoordig meer gebruikt op de mobiel dan op de pc. Hierdoor wordt social media steeds meer een onderdeel van mobile. Terwijl mobile en social geheel door de consument is omarmd, lijken merken hier meer moeite mee te hebben. Mobile en social initiatieven worden veelvuldig als geïsoleerd project gezien, terwijl er een enorme kans ligt om langdurige klantrelaties op te bouwen, wanneer deze kanalen worden geïntegreerd in de totale marketingstrategie.
Lumata ontwikkelt end2end mobile en social geïntegreerde oplossingen voor merken, die hen helpen om in contact te komen met consumenten, nieuwe klanten te werven, relaties met bestaande klanten uit te bouwen en loyaliteit te bevorderen. Voor het ontwikkelen van deze oplossingen maakt Lumata gebruik van haar uitgebreide product- en service portflolio : mobile sites en apps, Facebook fanpages en apps, facebook en mobile display advertising, SMS marketing, database marketing, proximitiy marketing, en mobile couponing,

Jochem de Klein (Country Manager Lumata Nederland): ”De tijd van trialfases en op zichzelf staande mobiele initiatieven is voorbij. Merken hebben tegenwoordig steeds meer behoefte aan brede ondersteuning bij het integreren van mobiel in hun totale marketing strategie. In Nederland zijn er meer dan 100 partijen actief die mobile apps bouwen. Zij noemen zichzelf mobile marketing bureau, terwijl zij vanuit een technische invalshoek hun klanten adviseren. Wij willen ons onderscheiden door vanuit de marketing doelstellingen te bepalen welke mobile en social marketing instrumenten het meest geschikt zijn om in te zetten. Ons uitgangspunt daarbij is om dié tools te selecteren, die merken het meeste helpen om een langdurige relatie op te bouwen met consumenten en klanten.Wij hebben die benadering Mobile Marketing 2.0 gedoopt”

Lumata Nederland is een full service mobile marketing bureau dat met een team van 15 ervaren professionals merken en operators helpt om hun klanten beter te bedienen met behulp van alles wat het mobiele kanaal te bieden heeft.

Lumata Nederland maakt onderdeel uit van de Lumata Group, dat in november 2011 opgericht is als een stand alone bedrijf en eigendom is van Francisco Partners en Buongiorno SpA. Wereldwijd heeft Lumata Group 450 medewerkers verspreid over 15 kantoren, die gezamenlijk een jaarlijkse omzet van meer dan €50 miljoen realiseren.

Lumata’s klanten zijn onder andere operators als Vodafone, Orange, T-Mobile, Verizon, Airtel, MTS en Telefonica en merken als Nestlé, P&G, Unilever, HP, Staatsloterij, Qmusic en Espresso Group.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in