Overslaan en naar de inhoud gaan

Lips wint kort geding om reclame 'slagmethode'

Sleutelfabrikant M&C uit Wehl is over de schreef gegaan met zijn reclame over sloten die bestand zijn tegen de zogenaamde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De rechter in Zutphen bepaalde dat M&C een rectificatie op zijn website moet zetten en zich voortaan dient te onthouden van de misleidende reclame.

related partner content for mobile comes here

In diverse tv-programma’s is de afgelopen maanden aandacht besteed aan de slagmethode: een inbrekerstruc om cilindersloten te openen. De fabrikant uit Wehl had baat bij deze publiciteit, omdat hij de oplossing had: sloten die daar bestand tegen zijn.
Op zich mag het bedrijf dat wel zeggen in zijn reclame-uitingen, maar de suggestie dat de sloten om die reden veiliger zijn, gaat de rechter een brug te ver. De bewuste inbraakmethode is namelijk dermate professioneel, dat die weinig wordt toegepast. Het is daarom niet echt een actueel en dreigend beveiligingsgevaar, zo neemt de rechter aan.
De rechter neemt het het bedrijf kwalijk, dat het de media-aandacht voor de slagmethode zelf heeft aangewakkerd en daarmee angstgevoelens heeft gecreëerd, of daar ten minste toe heeft bijgedragen.
Als er na negen dagen geen rectificatie op de website staat, riskeert M & C een dwangsom van 5000 euro per dag, met een maximum van een half miljoen (Bron: JPZ).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in