Lancering campagne tegen discriminatie van vrouwen


De campagne is erop gericht werkende vrouwen ervan bewust te maken dat in het zakelijk verkeer tussen werkgever en vrouwelijke werknemer niet alles zomaar mag. Volgens de CGB worden vrouwen vaak anders behandeld dan mannen met ‘een excuus dat niet alleen flauwekul, maar ook nog eens onwettig is.’ Op de website www.flauwekulexcuus.nl kunnen vrouwen het argument achterlaten dat zij te horen kregen bij het niet doorgaan van een promotie of salarisverhoging. De campagne moet mensen prikkelen om hun ervaringen op dit gebied te delen op genoemde website en via Twitter (@flauwekulexcuus).
Recente uitspraken van de CGB bekrachtigen het verhaal , meldt de commissie. Zo is er op 28 november nog een uitspraak geweest over een zaak waarbij een vrouw werd afgewezen omdat ze zwanger was (oordeel 2011-166). Laurien J.L. Koster, voorzitter CGB: “Discriminatie van vrouwen blijft een veel voorkomend verschijnsel. Met deze campagne brengen wij de ongelijke behandeling van vrouwen onder de aandacht. Zowel van vrouwen als van werkgevers.”
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne is tevens de opmaat naar de publicatie van de resultaten van een grootschalig onderzoek naar zwangerschapsdiscriminatie in februari 2012.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid