Overslaan en naar de inhoud gaan

La Place bouwt vrolijk voort aan eigen merk

Recente herpositionering was nodig om beter aan te sluiten op de 'maatschappelijke ontwikkeling naar goede voeding'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

La Place, de keten van eetgelegenheden en voedingsverkooppunten, die deel uitmaakt van dezelfde groep als V&D bouwt afzonderlijk aan zijn zojuist ge-herpositioneerde merk. deze maand in Tijdschrift voor Marketing. La Place zit met de helft van zijn vestigingen in V&D, een groot deel zit daarbuiten.

Kracht
Waar V&D momenteel van dag tot dag strijd levert om zijn eigen voortbestaan, heeft de succesvolle eet- en drinkformule, die min of meer in de kantlijn van het warenhuis ontstond, de wind vol in de zeilen. ‘V&D is net zoals La Place een oer-Hollands merk met grote bekendheid. La Place zit met de helft van zijn vestigingen in V&D, een groot deel zit daarbuiten. We bouwen daarom ieder afzonderlijk aan het merk, maar we werken ook goed met elkaar samen en benutten elkaars kracht’, aldus Kleine Staarman.

related partner content for mobile comes here

Herpositionering
Volgens het hoofd marketing is La Place een platte organisatie die lean en mean opereert, flexibel en snel is. De recente herpositionering was nodig om beter aan te sluiten op de maatschappelijke ontwikkeling naar goede voeding. Kleine Staarman: ‘La Place was vier jaar bezig geweest om honderd procent natuurlijke producten te serveren. Uit onderzoek bleek dat niet in de hoofden van onze gasten te spelen. ‘Lekker’ was het wel allemaal, bleek uit datzelfde onderzoek, maar dat het ook nog eens verantwoord is, was nog onvoldoende duidelijk bij het grote publiek.’

Omdat het bedrijf wil bijdragen aan de kennis over goede voeding en het de consument mogelijk wil maken om te houden van wat goed voor ze is heeft het onlangs drie kernwaarden geformuleerd: ‘100% natuurlijk’, ‘dagvers’ en ‘huisgemaakt’. In het traject van herpositionering en nieuwe huisstijl werd La Place bijgestaan door het Rotterdamse communicatiebureau ARA.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in