‘KPN meest betrouwbare merk’
Het blad onderzocht in veertien landen de consumententrouw van merken in 35 productcategorieën. KPN is met een score van 63 procent toonaangevend in de categorie ’telecommunicatieaanbieder’ maar heeft ook de hoogste score over alle categorieën samen.
Opmerkelijk genoeg verliest KPN veel belklanten aan kabelaanbieders en preselect carriers. Blijkbaar komt dit niet voort uit een gebrek aan vertrouwen in het bedrijf. KPN heeft met Het Net ook het meest betrouwbare merk in de categorie internetprovider (17 procent). Behalve KPN zijn ook de Rabobank (‘bank’ en ‘kredietverstrekker’) en Miele (keukenapparatuur en stofzuiger) winnaar in twee categorieën.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEen nieuwe categorie in het onderzoek is ‘meest betrouwbare televisiezender’. Hier komt RTL4 als winnaar uit de bus met 18 procent, gevolgd door SBS6 (14 procent). Nieuwkomer Talpa komt met 5 procent op de zevende plaats en staat gelijk met Nederland 3.
Een andere nieuwe categorie is meest betrouwbare supermarkt. Winnaar is C1000 met 22 procent, gevolgd door Albert Heijn (19 procent) en Super de Boer (10 procent).
Europees gezien zijn Nokia en Nivea de best scorende merken. In alle 14 landen gaan deze merken aan kop (‘mobiele telefoon’ en ‘huidverzorgingsproduct’). Ook Visa (13 landen, ‘creditcard’), Canon (10 landen, ‘fotocamera’) en Kellogg’s (10 landen, ‘ontbijtgranen’) doen het goed in Europa.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid