Overslaan en naar de inhoud gaan

‘KPN meest betrouwbare merk’

KPN is het meest betrouwbare merk van Nederland. Dit blijkt uit het jaarlijkse European Trusted Brands-onderzoek van Reader’s Digest, dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het blad onderzocht in veertien landen de consumententrouw van merken in 35 productcategorieën. KPN is met een score van 63 procent toonaangevend in de categorie ’telecommunicatieaanbieder’ maar heeft ook de hoogste score over alle categorieën samen.

related partner content for mobile comes here

Opmerkelijk genoeg verliest KPN veel belklanten aan kabelaanbieders en preselect carriers. Blijkbaar komt dit niet voort uit een gebrek aan vertrouwen in het bedrijf. KPN heeft met Het Net ook het meest betrouwbare merk in de categorie internetprovider (17 procent). Behalve KPN zijn ook de Rabobank (‘bank’ en ‘kredietverstrekker’) en Miele (keukenapparatuur en stofzuiger) winnaar in twee categorieën.

Een nieuwe categorie in het onderzoek is ‘meest betrouwbare televisiezender’. Hier komt RTL4 als winnaar uit de bus met 18 procent, gevolgd door SBS6 (14 procent). Nieuwkomer Talpa komt met 5 procent op de zevende plaats en staat gelijk met Nederland 3.

Een andere nieuwe categorie is meest betrouwbare supermarkt. Winnaar is C1000 met 22 procent, gevolgd door Albert Heijn (19 procent) en Super de Boer (10 procent).

Europees gezien zijn Nokia en Nivea de best scorende merken. In alle 14 landen gaan deze merken aan kop (‘mobiele telefoon’ en ‘huidverzorgingsproduct’). Ook Visa (13 landen, ‘creditcard’), Canon (10 landen, ‘fotocamera’) en Kellogg’s (10 landen, ‘ontbijtgranen’) doen het goed in Europa.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in