Bavaria Leeuwenhose in ambush-actie inArenA


Bavaria grijpt de oefenwedstrijd aan om het oranje-item voor het komende WK te introduceren: de Leeuwenhose, een broekpak die een combinatie is van een leeuwenpak en een Duitse lederhose.
Het plan is om buiten het stadion 20.000 van deze pakken uit te delen. De actie is een uitdaging aan Heineken, dat als hoofdsponsor van de KNVB het exclusieve recht heeft op acties rond Oranje. In het Eindhovens Dagblad wordt gesteld dat Heineken zich beroept op haar privileges en zich beraadt op maatregelen. Bezoekers die een Leeuwenhose dragen zouden door suppoosten van de ArenA worden gesommeerd om de door Bavaria verstrekte pakken weer uit te trekken. Een woordvoerder van Heineken laat echter weten dat er niet zal worden ingegrepen. 'We hebben als sponsor bepaalde privileges. Maar helder is dat heel veel merken zich met ambush acties richten op het WK. Het is aan de KNVB en de ArenA om in te grijpen, als Heineken doen we daar niet aan mee.
Een soortgelijke affaire deed zich twee jaar geleden voor tijdens het EK Voetbal in Portugal. Toen had Heineken met de luidsprekerhoed een sp-item dat de stadions niet in mocht omdat Fifa-sponsor Carlsberg daar problemen mee had.
Volgens Frank de Bruin, van Bavaria’s sp-bureau Great, dat de actie ontwikkelde, houdt Bavaria zich aan de regels. ‘Alle vergunningen zijn aangevraagd, we blijven buiten het stadion.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid