Overslaan en naar de inhoud gaan

Jonge marketeers ontwikkelen loyaltystrategie voor nieuwe doelgroep Air Miles

De Air Miles-case vormde dit jaar de basis van de zesde editie van de DDMA Dialogue Challenge, een cursus dialoogmarketing in wedstrijdvorm…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De afgelopen anderhalve maand werkten 3 teams van jonge marketeers onder begeleiding van DDMA aan hun eigen jongeren-loyaltystrategie voor Air Miles. 14 april jongsleden mochten ze hun strategie pitchen tijdens de finale.

related partner content for mobile comes here

Air Miles zoekt naar manieren om het traditionele loyaltymodel meer in lijn krijgen met de huidige behoefte van de consument. Het spaarprogramma zal sparen voor een jonge, nieuwe doelgroep interessanter moeten maken, een doelgroep die waarde hecht aan sociale herkenning, persoonlijke relevantie en urgentie. 

Erik van Essen, Managing Director Air Miles: &;Wij zijn de afgelopen paar jaar flink bezig geweest om de strategie van Air Miles aan te passen. Zo zijn onze aandeelhouders Shell, Praxis, Albert Heijn en V&D hun klanten meer aan het belonen met Air Miles. En met succes, want er zijn nu meer punten op de markt, meer inwisselmogelijkheden en 850.000 nieuwe spaarders bij gekomen.&;

De winnaars: Claire Hagens (UPC Nederland), Andreas Pohan (ANWB), Annika Lof (Longfonds) en Roderick Blomer (Essent), onder leiding van mentor Shira Winterkamp. Zij hadden zich volgens de jury goed verplaatst in de visie van de aandeelhouders van Air Miles, en een logische en heldere vertaalslag naar de nieuwe groep van jonge spaarders gemaakt.

De jury, bestaande uit Diana Janssen (DDMA), Erik van Essen (Air Miles), Rogier Nelissen (Vodafone), Thijs Hoffman (Growing Minds), Elsbeth Eilander (Adfo Groep) en Asher Cohen, was onder de indruk van de kwaliteit van de rapporten en de wijze waarop de teams hun campagnes presenteerden. &;Uit de rapporten die de jury heeft ontvangen bleek duidelijk dat alle teams zich hadden vastgebeten in het vraagstuk. Met als resultaat: drie verschillende en bruikbare strategieën voor Air Miles&;, aldus juryvoorzitter Diana Janssen, directeur DDMA.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in