Inzet Mobile Advertising nog niet vlekkeloos


Vorige week zagen we bij de Ola campagne en Guus Meeuwis campagne al dat het mobiele medium niet altijd correct wordt ingezet. Deze week kwam ik de NS Daluren campagne in een mobile app tegen, die verwees naar een normale website. Helaas was het niet mogelijk om ook daadwerkelijk een Daluren abonnement via de mobiel af te sluiten. Ondanks enthousiaste doorklikkende treinreizigers zal de conversie via het mobiele kanaal daarom verwaarlozen. Een waste of mediabudget?
Ik heb Ron Schneider (Hoofd Marketingcommunicatie bij NS Reizigers) om een reactie gevraagd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Ron Schneider: “Voor deze online campagne is inderdaad een klein gedeelte (2%) naar mobiel gegaan. De gehele campagne behaalt goede resultaten en over het algemeen zien we dat de attentie waarde via mobiel hoog is. Bij deze campagne lag de focus op desktop. In het vervolg moeten samen met ons mediabureau scherp blijven op hoe wij mobiel inzetten. Dit is er ingeslopen en we moeten hiervan leren. Een campagne als deze responsive maken staat hoog op mijn verlanglijstje, maar dat had voor nu te veel impact. Bij veel andere campagnes, zoals de recente Filewissel campagne, hebben we gelukkig mobiel al geheel omarmt.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid