Overslaan en naar de inhoud gaan

Inzet Mobile Advertising nog niet vlekkeloos

Dit jaar lijkt mobile advertising eindelijk aan een opmars te maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week zagen we bij de Ola campagne en Guus Meeuwis campagne al dat het mobiele medium niet altijd correct wordt ingezet. Deze week kwam ik de NS Daluren campagne in een mobile app tegen, die verwees naar een normale website. Helaas was het niet mogelijk om ook daadwerkelijk een Daluren abonnement via de mobiel af te sluiten. Ondanks enthousiaste doorklikkende treinreizigers zal de conversie via het mobiele kanaal daarom verwaarlozen. Een waste of mediabudget?

related partner content for mobile comes here

Ik heb Ron Schneider (Hoofd Marketingcommunicatie bij NS Reizigers) om een reactie gevraagd.

Ron Schneider: “Voor deze online campagne is inderdaad een klein gedeelte (2%) naar mobiel gegaan. De gehele campagne behaalt goede resultaten en over het algemeen zien we dat de attentie waarde via mobiel hoog is. Bij deze campagne lag de focus op desktop. In het vervolg moeten samen met ons mediabureau scherp blijven op hoe wij mobiel inzetten. Dit is er ingeslopen en we moeten hiervan leren. Een campagne als deze responsive maken staat hoog op mijn verlanglijstje, maar dat had voor nu te veel impact. Bij veel andere campagnes, zoals de recente Filewissel campagne, hebben we gelukkig mobiel al geheel omarmt.”




Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in