Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet-of-Things ijsbeer leert kinderen op speelse manier energie te besparen

Amsterdamse startup begint crowdfunding campagne om Hyko op de markt te brengen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hyko is bedacht door CareToSave, een start-up en onderdeel van de Rockstart Smart Energy Accelerator.  Andriy Shmyhelskyy, een van de oprichters van CareToSave en bedenker van Hyko, stelt zich zelf tot doel &;een wereld te creëren waarin mensen op een simpele en speelse manier een positieve invloed kunnen uitoefenen.&;

related partner content for mobile comes here

Hyko moet vooral kinderen enthousiast maken om bewust en groener te leven.  Hyko Bear wordt aangesloten op het elektriciteitsnetwerk en maakt energieverbruik zichtbaar door van kleur te veranderen. Hoe hoger het verbruik, hoe roder Hyko kleurt. Met de Hyko World App krijgen kinderen feedback en kunnen ze sparen  voor een beloning (door het verzamelen van ijsblokjes).

Hyko Bear is onderdeel van een compleet Internet-of-Things-pakket. Naast de Hyko Bear bestaat deze uit een Hyko Senses energiemeter die verbruik-gegevens draadloos doorstuurt naar de Hyko Bear, die via Bluetooth is verbonden met de smartphone of tablet. De data wordt via wifi verzonden naar de Hyko Cloud voor opslag, analyse en notificaties.

CareToSave is een gestart om het benodigde geld om Hyko op de markt te brengen op te halen. Het krijgt hierbij hulp van de Europese Unie, Stedin en Ben & Jerry’s.

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in