Overslaan en naar de inhoud gaan

ING en Albert Heijn proberen betaalinnovatie uit: 'betalen met een token'

Het voordeel van de methode is dat een klant niet bij elke aankoop een betalingshandeling hoeft te verrichten.
Supermarktkassa
Supermarktkassa
© 123rf
Supermarktkassa
Supermarktkassa
© 123rf

ING test in het vierde kwartaal samen met supermarktketen Albert Heijn een nieuwe betaalmethode. Het gaat om een digitale betaalpas die gebruik maakt van een zogenoemde 'token', dat per winkel wordt toegekend. Zo hoeft een klant niet bij elke aankoop bij die winkel een betalingshandeling te verrichten. De proef begint met een groep van duizend rekeninghouders die in de webshop van Albert Heijn boodschappen kunnen bestellen.

related partner content for mobile comes here

Een ander voordeel van de nieuwe digitale betaalmethode is volgens ING dat bij een datalek niet alle gegevens van de klant kunnen worden gestolen. Een winkel ontvangt van de bank een klantnummer, maar bijvoorbeeld geen rekeningnummer.

ING hoopt dat de nieuwe betaalmethode ook internationaal zal worden gebruikt. 'Natuurlijk zal dit in Nederland niet de vervanging van iDeal betekenen', zei Mark Buitenhek, verantwoordelijk voor transactieverkeer bij ING, in een interview met Het Financieele Dagblad. Hij ziet vooral kansen in landen en bij ondernemingen waar afrekenen via internet nog niet zo makkelijk is. Het is ook een uitkomst voor bedrijven die geen budget hebben om hun systeem goed te beveiligen.

 

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in