Overslaan en naar de inhoud gaan

Herstel advertentiemarkt ingezet

De voorspellingen dat de advertentiemarkt zich in 2004 herstelt, lijken uit te komen. In vergelijking met 2003 stegen de netto…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over heel 2003 werd nog een daling van 4,1 procent gerapporteerd. Dit blijkt uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen dat BBC De Media en Reclame Bank vandaag publiceert.

related partner content for mobile comes here

Internet en billboards noteerden de grootste stijging, met respectievelijk 77 en 15 procent. De bestedingen aan zowel tv als radio groeiden met 3 procent. Het herstel bij de dagbladen zette door. Over heel 2003 daalden de advertentie-inkomsten met 8 procent, in de eerste helft van 2004 is die daling teruggebracht tot 2,3 procent.
De nieuwe initiatieven in de krantenwereld, zoals een landelijke en een regionale zondagskrant en een krant op tabloidformaat, dragen bij aan de verbetering van het resultaat.

Voor publiekstijdschriften was 2003 het dieptepunt met een daling van 9 procent, maar ook voor dit mediumtype tekent het herstel zich af (-0,9 procent). Bij de vak- managementbladen laat het herstel nog op zich wachten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in