Herstel advertentiemarkt ingezet


Over heel 2003 werd nog een daling van 4,1 procent gerapporteerd. Dit blijkt uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen dat BBC De Media en Reclame Bank vandaag publiceert.
Internet en billboards noteerden de grootste stijging, met respectievelijk 77 en 15 procent. De bestedingen aan zowel tv als radio groeiden met 3 procent. Het herstel bij de dagbladen zette door. Over heel 2003 daalden de advertentie-inkomsten met 8 procent, in de eerste helft van 2004 is die daling teruggebracht tot 2,3 procent.
De nieuwe initiatieven in de krantenwereld, zoals een landelijke en een regionale zondagskrant en een krant op tabloidformaat, dragen bij aan de verbetering van het resultaat.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor publiekstijdschriften was 2003 het dieptepunt met een daling van 9 procent, maar ook voor dit mediumtype tekent het herstel zich af (-0,9 procent). Bij de vak- managementbladen laat het herstel nog op zich wachten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid