Overslaan en naar de inhoud gaan

GroupM leidt wereldwijd bij Recma, Dentsu Aegis Network in opmars

Carat blijft bovenaan bij de netwerkbureaus.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Recma komt tweejaarlijks met een rapport met de stand van zaken bij mediabureaus die onder een holding vallen en de holding zelf. Voor dit laatste onderzoek dat in december 2017 werd gepubliceerd werden 700 bureaus in 46 landen van 17 internationale netwerken tegen het licht gehouden.

Het Franse onderzoeksinstituut beoordeelt de mediabureaus op 18 criteria, waaronder klantprofielen, awards, stabiliteit van klantrelaties, new business en capaciteiten. Zo ontstaat een puntenaantal dat de kwaliteit van bureaus en netwerken weergeeft.

related partner content for mobile comes here

GroupM en DAN


GroupM (WPP, met bureaus Mindshare, MediaCom, Wavemaker (voorheen MEC en Maxus) staat zeer ruim bovenaan met 5341 punten. Dentsu Aegis Network (DAN) is tweede en hoewel het gat groot is, komt het netwerk dichterbij in vergelijking met juli 2017. Daarnaast vergroot DAN de voorsprong op Omnicom dat van 3 naar 4 f daalt. De derde plaats is nu voor Publicis. IPG Mediabrands en Havas Media volgen op 4 en 5. 

DAN scoort het hoogst als het gaat om new business.met een winst-versus-verlies balans van 1,5b miljard dollar. AB Inbev,, P&G (Nordics), GM en Shanghai VW waren vier mega-accounts die DAN binnenhaalde. Wel werden Opel en Lego verloren.
Havas Media staat tweede in new business balans met bijna 500 miljoen dollar. De derde plaats is voor GroupM met 405 miljoen.

Havas Media staat tweede in new business balans met bijna 500 miljoen dollar. De derde plaats is voor GroupM met 405 miljoen.



Bureaus


Carat blijft wereldwijd het best scorende mediabureau. MediaCom is nu tweede ten opzichte van juli. OMD daalt van 2 naar 3, Wavemaker stijgt naar 4 en Havas Media moet twee plaatsen terug.

MediaCom was het beste in new business in 2017 (dat zagen we ook terug in Nederland), met 15 procent van in totaal 13 miljard dollar.


MediaCom was het beste in new business in 2017 (dat zagen we ook terug in Nederland), met 15 procent van in totaal 13 miljard dollar.

MediaCom was het beste in new business in 2017 (dat zagen we ook terug in Nederland), met 15 procent van in totaal 13 miljard dollar.

EMEA


In de regio EMEA (waar ook Nederland onder valt) staat Carat voor de tiende keer op rij op nummer één.

Beeld: GroupM Deutschland

Beeld: GroupM Deutschland

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in