Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezocht webtester

Gastcolumnist Gerard Prins van Recipes4Success
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik ben onderweg en stop even voor de lunch. Twee mannen spreken mij aan voor een interview. Een cameraman en een interviewer doen een marktonderzoek. Waarom het op video moet komen is voor mij een raadsel, maar ok. De korte vragen worden van een lijstje opgelezen. Met een bedankje gaan ze verder naar de volgende passant.
Ze zullen het ook nog gaan verwerken neem ik aan. Lijkt me geen goedkoop onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Jammer want dat kan intussen wel anders lijkt mij. Er bestaan intussen prima online onderzoekbureau's zoals en
om er maar eens twee te noemen. Maar zelfs grote traditionele bureau's als TNS NIPO gaan digitaal.
Zij zijn te vinden achter het voorbeeld van de Geef je op als webtester en maak kans op een gratis webcam.

Marktonderzoek via internet is zeker het afgelopen jaar doorgebroken. Voor de uitvoering van grote marktonderzoeks-projecten, ook meertalig, kiezen bedrijven steeds vaker voor internet.

Bij Online onderzoek gaat het niet alleen om de prijs en snelheid, maar ook de kwaliteit. De multi-mediale mogelijkheden van internet maken het mogelijk om steeds meer relevante gegevens uit een online enquête te halen. Denk bijv. aan het voorleggen van verpakkingen en reclame uittingen en dat ook nog eens in meerdere landen tegelijk. Philips heeft het intussen ontdekt en werkt er veel mee.

Maar misschien is het ook een idee als continue onderzoek op de desbetreffende fabrikanten en/of merken site. De consument gilt als het ware om interactiviteit en zeker online zijn er hoge responses te verkrijgen indien goed geëxecuteerd.

De tijd van saaie schriftelijke enquêtes is hopelijk nu echt voorbij en op een telefonische interviewers ga ik al lang niet meer in. De video kunnen wij nu ook gaan overslaan want dat kan blijkbaar ook online, zie de website van we gaan dus de goede online kant op.

Internet zal ook de marktonderzoekwereld echt veranderen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in