Gezocht webtester


Ik ben onderweg en stop even voor de lunch. Twee mannen spreken mij aan voor een interview. Een cameraman en een interviewer doen een marktonderzoek. Waarom het op video moet komen is voor mij een raadsel, maar ok. De korte vragen worden van een lijstje opgelezen. Met een bedankje gaan ze verder naar de volgende passant.
Ze zullen het ook nog gaan verwerken neem ik aan. Lijkt me geen goedkoop onderzoek.
Jammer want dat kan intussen wel anders lijkt mij. Er bestaan intussen prima online onderzoekbureau's zoals Metrixlab en
Brainjuicer om er maar eens twee te noemen. Maar zelfs grote traditionele bureau's als TNS NIPO gaan digitaal.
Zij zijn te vinden achter het voorbeeld van de Kijkshop Geef je op als webtester en maak kans op een gratis webcam.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMarktonderzoek via internet is zeker het afgelopen jaar doorgebroken. Voor de uitvoering van grote marktonderzoeks-projecten, ook meertalig, kiezen bedrijven steeds vaker voor internet.
Bij Online onderzoek gaat het niet alleen om de prijs en snelheid, maar ook de kwaliteit. De multi-mediale mogelijkheden van internet maken het mogelijk om steeds meer relevante gegevens uit een online enquête te halen. Denk bijv. aan het voorleggen van verpakkingen en reclame uittingen en dat ook nog eens in meerdere landen tegelijk. Philips heeft het intussen ontdekt en werkt er veel mee.
Maar misschien is het ook een idee als continue onderzoek op de desbetreffende fabrikanten en/of merken site. De consument gilt als het ware om interactiviteit en zeker online zijn er hoge responses te verkrijgen indien goed geëxecuteerd.
De tijd van saaie schriftelijke enquêtes is hopelijk nu echt voorbij en op een telefonische interviewers ga ik al lang niet meer in. De video kunnen wij nu ook gaan overslaan want dat kan blijkbaar ook online, zie de website van Revolution. we gaan dus de goede online kant op.
Internet zal ook de marktonderzoekwereld echt veranderen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid