Overslaan en naar de inhoud gaan

Fraude bij McDonald's-actie

De Amerikaanse federale inlichtingendienst FBI heeft ingegrepen bij een omvangrijke fraude rond een zegeltjesactie van McDonald's.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klanten konden prijzen winnen door mee te doen aan het Monopoly-spel van McDonald's. Wie de zegeltjes voor een hele straat bijeen spaarde, maakte kans op videocamera's, sportwagens of een boot. Nu blijken de belangrijkste prijzen te zijn binnengesleept door een groep oplichters, waarvan de FBI gisteren acht mensen heeft gearresteerd. Volgens de FBI had een werknemer van het marketingbureau de belangrijkste zegeltjes achterovergedrukt. Via een netwerk van kennissen had hij de winnende zegeltjes toegespeeld aan handlangers. In ruil voor de winnende zegeltjes stonden die een deel van de prijs af aan de organisatoren.

related partner content for mobile comes here

In totaal wisten de oplichters voor dertien miljoen dollar aan prijzen in de wacht te slepen. Saillant detail: één van de arrestanten kwam uit het stadje Fair Play in South Carolina. (Bron: )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in