Overslaan en naar de inhoud gaan

Franse campagne toont ‘dode’ journalisten

Een schokkende Franse reclamecampagne die bekende Franse journalisten als moordslachtoffers portretteert, wordt mogelijk internationaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne wil uitdragen aan welk gevaar journalisten bloot kunnen staan en dat persvrijheid belangrijk is. De campagne is gemaakt door Saatchi & Saatchi Parijs. Bob Isherwood, worldwide creative director van Saatchi & Saatchi noemt de campagne ‘een zeer krachtig idee’. De campagne loopt al sinds januari in Frankrijk, Isherwood denkt erover de advertenties wereldwijd in te zetten. ‘Ik zou niet weten waarom het niet in de VS getoond zou mogen worden? Er zijn genoeg Amerikaanse journalisten die de gevaren kennen. Ik ben ervan overtuigd dat de campagne daar ook kan lopen’, zegt hij tegen AdageGlobal.

related partner content for mobile comes here

De campagne bestaat uit drie print- en posteruitingen. Onder meer de bekende Franse tv-journalist Christine Ockrent is te zien met een kogel in het voorhoofd. Twee andere journalisten worden getoond: één met een doorgesneden keel en de ander doodgeschoten op een parkeerplaats.

De advertenties voor de Franse journalistengroep ‘Reporters zonder grenzen’ zeggen: ‘Wacht niet tot het nieuws wordt weggenomen voordat je het kunt verdedigen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in