Franse campagne toont ‘dode’ journalisten


De campagne wil uitdragen aan welk gevaar journalisten bloot kunnen staan en dat persvrijheid belangrijk is. De campagne is gemaakt door Saatchi & Saatchi Parijs. Bob Isherwood, worldwide creative director van Saatchi & Saatchi noemt de campagne ‘een zeer krachtig idee’. De campagne loopt al sinds januari in Frankrijk, Isherwood denkt erover de advertenties wereldwijd in te zetten. ‘Ik zou niet weten waarom het niet in de VS getoond zou mogen worden? Er zijn genoeg Amerikaanse journalisten die de gevaren kennen. Ik ben ervan overtuigd dat de campagne daar ook kan lopen’, zegt hij tegen AdageGlobal.
De campagne bestaat uit drie print- en posteruitingen. Onder meer de bekende Franse tv-journalist Christine Ockrent is te zien met een kogel in het voorhoofd. Twee andere journalisten worden getoond: één met een doorgesneden keel en de ander doodgeschoten op een parkeerplaats.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe advertenties voor de Franse journalistengroep ‘Reporters zonder grenzen’ zeggen: ‘Wacht niet tot het nieuws wordt weggenomen voordat je het kunt verdedigen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid