Folder nog altijd king in supermarktmarketing
Niet veel nieuws onder de zon: net als vorig jaar wordt de supermarktfolder door boodschappers het vaakst genoemd als het gaat om informatie en inspiratie. 55 procent van de mensen zegt de folder altijd of vaak te gebruiken voor wekelijkse aankopen (in 2017 en 2018 waren dat vergelijkbare percentages). Zelfs 64 procent zegt zich te oriënteren (bijvoorbeeld op aanbiedingen) aan de hand van de supermarktfolder (idem). Andere antwoorden (vooral media) volgen op grote afstand. 20 procent zegt zich niet te oriënteren. 16 procent kijkt op internet en ook 16 procent noemt displays in de supermarkt. Advertenties (8 pct), reclame op tv (6 pct) en reclame op radio (1 pct) volgen op respectabele afstand. Dat blijkt uit het jaarlijkse consumentenonderzoek van Deloitte Branchegroep Retail (N=2274). Ook weinig beweging zit er in het cijfer over switchgedrag door folders. 36 procent zegt zelfden of nooit een andere supermarkt te bezoeken door een aanbieding uit een weekfolder. Bijna een kwart doet dit altijd of vaak. De rest? Soms.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid