FMCG marketeers mikken op jeugd online
De Kaiser Family Foundation is een Amerikaanse nonprofit-organisatie die zich bezig houdt met onderzoek naar de Amerikaanse gezondheid (met name op het gebied van obesitas, aids/HIV, ziektekosten en onderwerpen die gerelateerd zijn aan kinderen en vrouwen).
Volgens de organisatie kan de nieuw verkregen informatie van nut zijn voor beleidsmakers die een oplossing proberen te vinden voor het obesitas-probleem bij veel Amerikaanse kinderen.‘Het bereik van online advertising is niet zo breed als dat van televisie, maar gaat wel veel dieper’, aldus Vicky Rideout, vice president van Kaiser en directeur van het Kaiser-programma voor onderzoek naar entertainment, media en gezondheid, dat het onderzoek initieerde.
Vacatures
Product Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagSenior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtVolgens de onderzoekers maken de meeste websites van foodmerken gebruik van viral marketing en stimuleren kinderen om games te spelen. En ondanks het feit dat in de VS merken en bedrijven duidelijk moeten aangeven dat het op hun sites om zogenaamde branded content gaat, houdt slechts 18 procent van de onderzochte websites zich hier aan
Kaiser onderzocht 77 websites die meer dan 12 miljoen bezoeken van kinderen tussen de 2 en 11 registreerden in het tweede kwartaal van 2005.Het hele rapport is hier te downloaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid