Overslaan en naar de inhoud gaan

FMCG marketeers mikken op jeugd online

Van de grote foodmerken die zich met hun marketingcommunicatie op kinderen richten, gebruikt 85 procent naast televisiecommercials ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De is een Amerikaanse nonprofit-organisatie die zich bezig houdt met onderzoek naar de Amerikaanse gezondheid (met name op het gebied van obesitas, aids/HIV, ziektekosten en onderwerpen die gerelateerd zijn aan kinderen en vrouwen).

related partner content for mobile comes here

Volgens de organisatie kan de nieuw verkregen informatie van nut zijn voor beleidsmakers die een oplossing proberen te vinden voor het obesitas-probleem bij veel Amerikaanse kinderen.‘Het bereik van online advertising is niet zo breed als dat van televisie, maar gaat wel veel dieper’, aldus Vicky Rideout, vice president van Kaiser en directeur van het Kaiser-programma voor onderzoek naar entertainment, media en gezondheid, dat het onderzoek initieerde.

Volgens de onderzoekers maken de meeste websites van foodmerken gebruik van viral marketing en stimuleren kinderen om games te spelen. En ondanks het feit dat in de VS merken en bedrijven duidelijk moeten aangeven dat het op hun sites om zogenaamde branded content gaat, houdt slechts 18 procent van de onderzochte websites zich hier aan

Kaiser onderzocht 77 websites die meer dan 12 miljoen bezoeken van kinderen tussen de 2 en 11 registreerden in het tweede kwartaal van 2005.Het hele rapport is hier te .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in