Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken start campagne verantwoord alcoholgebruik

Heineken komt maandag met een reclamecampagne waarin verantwoord alcoholgebruik centraal staat. De bierbrouwer heeft daarmee naar eigen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met onze strategie willen we een actieve rol spelen binnen de alcoholdiscussie. Kritische burgers kunnen nogal eens lastig zijn en wij zijn als grootste bierproducent vaak een makkelijk slachtoffer’, zegt een woordvoerder tegen dagblad Trouw.

related partner content for mobile comes here

Heineken is zich ervan bewust dat de campagne ten koste zou kunnen gaan van de bierafzet. Het verschuiven van de verantwoordelijkheid van producent naar consument staat in de campagne voorop. De zet van de bierbrouwer lijkt logisch na politieke druk op alcoholproducenten om de problematische alcoholconsumptie tegen te gaan.

In de Heineken-commercial zitten drie mensen buiten op een terrasje. Als een van hen een flesje bier omstoot, likt de hond die onder het tafeltje ligt het bier op. Vervolgens lijnt de blinde eigenaar zijn geleidehond aan. Die blijkt door de alcohol niet meer helemaal bij de les te zijn. De pay-off is ‘Weet goed wat alcohol met je doet’. Het is een al bestaand (en lokaal uitgezonden) Heineken-commercial van JWT in Italië.

Minister Hoogervorst dreigde vorig jaar nog de alcoholreclame aan banden te leggen als de brouwers zelf geen actie zouden ondernemen.

Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in