Heineken start campagne verantwoord alcoholgebruik


Met onze strategie willen we een actieve rol spelen binnen de alcoholdiscussie. Kritische burgers kunnen nogal eens lastig zijn en wij zijn als grootste bierproducent vaak een makkelijk slachtoffer’, zegt een woordvoerder tegen dagblad Trouw.
Heineken is zich ervan bewust dat de campagne ten koste zou kunnen gaan van de bierafzet. Het verschuiven van de verantwoordelijkheid van producent naar consument staat in de campagne voorop. De zet van de bierbrouwer lijkt logisch na politieke druk op alcoholproducenten om de problematische alcoholconsumptie tegen te gaan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de Heineken-commercial zitten drie mensen buiten op een terrasje. Als een van hen een flesje bier omstoot, likt de hond die onder het tafeltje ligt het bier op. Vervolgens lijnt de blinde eigenaar zijn geleidehond aan. Die blijkt door de alcohol niet meer helemaal bij de les te zijn. De pay-off is ‘Weet goed wat alcohol met je doet’. Het is een al bestaand (en lokaal uitgezonden) Heineken-commercial van JWT in Italië.
Minister Hoogervorst dreigde vorig jaar nog de alcoholreclame aan banden te leggen als de brouwers zelf geen actie zouden ondernemen.
Zie ook Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid