Overslaan en naar de inhoud gaan

Fitness app Runkeeper gaat kleding verkopen

De app wil gebruikersdata inzetten om gericht te kunnen aanbieden.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Runkeeper app telt op dit moment meer dan 40 miljoen gebruikers. Een mooi moment om te starten met de verkoop van sportkleding. Dat niet alleen, de app wil zijn loyale gebruikers gerichte aanbiedingen kunnen doen, bijvoorbeeld wanneer ze een persoonlijk record hebben gerend.

related partner content for mobile comes here

Vormt Runkeeper nu een bedreiging voor sportmerken als Nike en Adidas? ‘Niet echt&;, zegt CEO Jason Jacobs tegen : ‘Maar onze database is zo groot en rijk dat we denken dat we flinke stappen kunnen maken met e-commerce.’

Je kunnen stellen dat een merk als Nike met Nike+ de focus verlegde naar utility branding om loyaliteit te bouwen. Runkeeper doet het tegenovergestelde: de app heeft al beschikking over loyale gebruikers en probeert hier nu aan te verdienen en zo aan de brand equity te werken.

Speciale tops
Runkeeper start met de verkoop van 10 verschillende tops, met prijzen ide variëren tussen de 24 en 40 dollar. Sommige items kun je alleen kopen als je een sportief doel hebt behaald (een doel dat je eerder hebt aangegeven in de app).

Runkeeper verlegde vorig jaar zijn marketingfocus; van het werven van zoveel mogelijk mensen naar geld proberen te verdienen aan loyale gebruikers. E-commerce zou een oplossing kunnen zijn, al zijn fulfillment en klantenservice 2 hele nieuwe gebieden waar de app zich in zal moeten specialiseren.

De eerste resultaten: van alle mensen die een doel hebben bereikt en daarmee toegang krijgen tot de speciale kleding, koopt tussen de 5 en 7 procent ook daadwerkelijk die kleding. Volgens Runkeeper is dit tweemaal zoveel conversie dan andere online retailers zien op hun sites.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in