Overslaan en naar de inhoud gaan

First Time Mums onderzoek 2020

Welke geluksmomenten en zorgen ervaren deze (aanstaande) moeders? En welke informatie- en productbehoefte hebben de (aanstaande) moeders?
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Aanstaand moederschap
First Time Mums
Aanstaand moederschap
First Time Mums

We doen als mediabedrijf continu onderzoek. Denk aan doelgroeponderzoek naar het mediagebruik van consumenten, wat ze beweegt en waar hun behoefte ligt. Wij delen die resultaten graag met je, zodat je deze inzichten kunt gebruiken bij het maken van keuzes voor jouw marketing- en mediastrategie. Hierbij delen we graag de resultaten van ons doelgroeponderzoek omtrent het orriëntatie- en koopgedrag van (aanstaande) moeders in 2020. 

Welke geluksmomenten en zorgen ervaren deze (aanstaande) moeders? En welke informatie- en productbehoefte hebben de (aanstaande) moeders? Ook onderzochten we welke rol het coronavirus speelt in deze bijzondere tijd.

Enkele highlighs uit het onderzoek

68% van moeders met kinderen tussen de 0 en 4 jaar heeft een baan. Gemiddeld werken deze moeders 27 uur per week. Het kinderdagverblijf en grootouders worden het meest ingezet als opvang. Ten tijde van het coronavirus wordt de opvang bij grootouders als het meest veilig gezien door de moeders.

81% van de moeders geeft aan voorzichtiger te zijn met sociale contacten in deze tijd. Voor zwangere vrouwen is dat 73%. 55% van de zwangere vrouwen geeft aan dat ze het fijn vinden dat de komende kraamtijd nu rustiger is door het coronavirus. 38% van de moeders met kinderen tussen de 0 en 4 jaar kijkt met een positief gevoel terug op de afgelopen periode. Voor zwangere vrouwen ligt dat percentage lager (30%).

30% van de zwangere vrouwen geeft aan extra behoefte te hebben aan deskundig advies over haar gezondheid.

De ondervraagden geven aan dat het coronavirus tot nu toe minimaal impact heeft gehad op (grotere) aankopen. 4% geeft aan grotere aankopen uit te stellen. Voor de moeders in de babyfase ligt dit percentage iets hoger: 9%. Wel geeft het merendeel (53%) aan zich meer online te oriënteren en online producten te kopen ten opzichte van het bezoeken van een fysieke winkel.

Bekijk de uitgebreide resultaten van dit onderzoek

Klik hier om de onepager te downloaden

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Protara Smitha

For example, you could talk about your first childhood memories, favorite family traditions, worst fears, or lifelong dreams. https://tutuappx.com/

Protara Smitha

Talking about things that you https://vidmate.onl/ feel vulnerable about will encourage your girlfriend to do the same.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in