Overslaan en naar de inhoud gaan

Einde voor Taxi Europe

Het zong al een tijdje rond, maar nu is het formeel. Taxi Europe in Amsterdam heeft afgelopen week de deuren gesloten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Creatief directeur Job van Dijk kan alleen maar bevestigen dat het waar is, ondanks recent werk voor , KPN, DE en ‘een project voor de Philips Wake-up Light dat later dit jaar gelanceerd zal worden’.

related partner content for mobile comes here

Verder doet hij er het zwijgen toe. Sterker nog, de beslissing om het bureau te sluiten was al eerder genomen. Blijkt.

Adformatie deed een Q&A per mail met de Canadees Steve Mykolyn, TAXI’s Chief Brand Officer. Om het staccato verhaal van de geïnterviewde ‘recht’ te doen, is besloten de Engelse antwoorden niet te vertalen.

When did you decide to shut down Taxi Europe, what was the tipping point?
‘The decision was taken in late February 2013. The decision was driven by the ongoing struggles of the European economy.’

What went wrong exactly, or not well enough? Taxi had a good / creative image in Amsterdam.
‘We had creative opportunities, but they weren’t substantial enough to build a business.’

Whas it a matter of mismanagement, or was Europe culturally too different?
‘Neither. If fact we maintained a strong local employee base (90% native Dutch).’

What are the implications for Taxi internationally?
‘None. We see ourselves building a presence back in Europe when the economic conditions are more suitable.’

Are you shutting down more offices?
‘No. Our North American business is strong.’

What will be the new strategy?
‘Our strategy hasn’t changed.’

Finally, did ‘mother’ WPP intervene?
‘No. We drove this decision based on what was right for Taxi as a network.’

Vervolgvragen werden niet meer beantwoord.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in