Overslaan en naar de inhoud gaan

Een cv, wat moet je ermee?

Het ideale sollicitatieproces kunnen we dromen. Je stuurt een cv, je poetst je schoenen en je gaat op gesprek. Als dat vlotjes verloopt, is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een cv gaat over mensen en dingen die voorbij zijn. Over een andere werkgever en werk voor andere opdrachtgevers. Over de beslissingen die je nam en waartoe die hebben geleid. En het kan toeval zijn, maar ze pakken in 9 van de 10 gevallen succesvol uit. En mocht er al  uitslaande brand geweest zijn, dan is dat eenvoudig te verklaren. Natuurlijk zijn er referenties, maar hoe betrouwbaar zijn die?

related partner content for mobile comes here

Als ergens permanent de zon schijnt, dan is het in een cv. Maar een cv geeft geen garanties voor de toekomst. Misschien moeten we het daarom anders doen. Laat de nieuwe medewerker een businessplan aanleveren. Met bijvoorbeeld:

- Een heldere visie op de markt waarin de werkgever zich bevindt;
- Een duidelijke uiteenzetting over de meerwaarde die de kandidaat gaat leveren;
- De bewijsvoering waarom hij of zij de juiste kandidaat is;
- Concrete doelen die hij gaat realiseren in een bepaalde periode.

Het levert op z’n minst een goed gesprek op. Misschien wel een confronterend gesprek. Wake-up call. Aandachtspunten. Veranderpunten. Springplanken. Als werkgever kun je er wat mee. Zeker als dat gesprek met de direct betrokkenen – mogelijke collegae – gevoerd wordt. Het zal het selectieproces enorm verrijken, en een enorme kwaliteitsimpuls betekenen voor menig personeelsbestand.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in