Overslaan en naar de inhoud gaan

Duits verbod op reclame ringtones

Het hoogste federale gerechtshof in Duitsland heeft reclame voor ringtones in jongerenbladen aan banden gelegd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Advertenties voor beltoontjes zijn niet meer toegestaan als niet duidelijk is hoeveel de koper precies kwijt is voor het deuntje. De uitspraak heeft ook betrekking op reclame voor andere 'mobiele fun' zoals wallpapers, spelletjes of icoontjes.

related partner content for mobile comes here

De zaak draaide om reclame in het blad Bravo Girl waar lezeressen om de oren worden geslagen met ringtone-aanbieders. Deze beltonen moeten veelal worden gekocht door te bellen met een duur nummer, in dit geval voor 1,86 euro per minuut.
De gemiddelde duur van een gesprek is niet vermeld en al evenmin dat de kosten van een beltoon kunnen oplopen tot ruim boven de 5 euro. Ringtones die na aankoop via sms worden afgeleverd kunnen ook bijna 5 euro kosten.

Het hof vindt dat de advertenties misbruik maken van de onervarenheid van de jonge consumenten (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in