
Advertenties voor beltoontjes zijn niet meer toegestaan als niet duidelijk is hoeveel de koper precies kwijt is voor het deuntje. De uitspraak heeft ook betrekking op reclame voor andere 'mobiele fun' zoals wallpapers, spelletjes of icoontjes.
De zaak draaide om reclame in het blad Bravo Girl waar lezeressen om de oren worden geslagen met ringtone-aanbieders. Deze beltonen moeten veelal worden gekocht door te bellen met een duur nummer, in dit geval voor 1,86 euro per minuut.
De gemiddelde duur van een gesprek is niet vermeld en al evenmin dat de kosten van een beltoon kunnen oplopen tot ruim boven de 5 euro. Ringtones die na aankoop via sms worden afgeleverd kunnen ook bijna 5 euro kosten.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeHet hof vindt dat de advertenties misbruik maken van de onervarenheid van de jonge consumenten (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee