Overslaan en naar de inhoud gaan

Dick van Motman: ‘Ik denk dat de branche heel transparant is’

Ceo van Dentsu Aegis Network reageert in interview op het Ana-rapport.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In het video-interview, gemaakt door7ditches.tv, gaat de Nederlandse ceo van Dentsu Aegis Network South-East Asia in op het geruchtmakende Ana-rapport, waarin zware kritiek wordt geuit op de gang van zaken in de mediabranche. Zo ontbreekt het in de branche aan transparantie en verdwijnt er met name bij programmatic en RTB teveel geld in handen van tussenpartijen.

Van Motman vindt dat het Amerikaanse rapport een te negatief beeld schetst van de situatie in de mediawereld. &;Ik denk dat de branche heel transparant,&; verklaart de Dentsu Aegis-topman, die overigens aangeeft niet geheel vrijuit te kunnen praten: ‘Voor deze gevoelige zaak hebben we een officiële spokesperson&;.

related partner content for mobile comes here

Maar van een wijd verbreid probleem van misleiding is volgens hem geen sprake: &;Niemand in onze industrie gaat naar het werk met de insteek om de klant te duperen.&;

Wel ziet Van Motman aanleiding om een discussie op gang te brengen. Hierin zou het vooral moeten gaan over de ‘eerlijke compensatie’ waarop bureaus naar zijn mening recht hebben. ‘Dit is uiteindelijk ook een business. Beide kanten moeten een goede deal hebben. En de bureaus moeten marges kunnen draaien om te investeren in talent. Ik denk dat dat de werkelijke discussie moet zijn.&;

;Ik denk dat de branche heel transparant is&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in