Dekselrock: megahit in de VS
In bioscopen, fastfoodrestaurants en diverse andere plaatsen krijgt de consument zijn drankje meestal in een grote beker met deksel. Je moet er maar op komen, maar in de VS heeft het bedrijf LidRock een mega-hit met de verkoop van mini-cd’s en dvd’s via dat deksel. Het bedrijf LidRock werd vorig jaar opgericht door Jeffrey Arnold, oprichter van WebMD, een succesvolle medische website.
De schijfjes zorgen ervoor dat de consument graag iets meer betaalt voor zijn frisdrank. Retailers zijn enthousiast, want ze verkopen nu meer frisdrank, houden daar meer marge aan over, en geven en passant een frisse impuls aan hun imago. Ze kunnen zelf de tracks, samples of trailers op het schijfje kiezen.
Bioscopen zien tal van mogelijkheden. Regal Cinemas bijvoorbeeld laat samplers maken met deuntjes van bekende films, maar ook van sterren als Ashanti, Jessica Simpson en Elvis Presley. Filmproducent MGM zet trailers van nieuwe films op de dvd-schijfjes. De klantenkring van LidRock is erg divers: van BP tot Universal Theme Parks, van een evenementenbureau tot een bioscopenketen. En er ligt nog een gigantisch terrein braak: Arnold wrijft zich in zijn handen met het gegeven dat in de VS jaarlijks 21 miljard drinkbekers-met-deksel over de toonbanken gaan.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBron: Forbes Global
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid