Overslaan en naar de inhoud gaan

Dekselrock: megahit in de VS

Je koopt een drankje, en vindt in het deksel op de beker een cd of dvd. Het Amerikaanse LidRock heeft een smashing hit met deze innovatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In bioscopen, fastfoodrestaurants en diverse andere plaatsen krijgt de consument zijn drankje meestal in een grote beker met deksel. Je moet er maar op komen, maar in de VS heeft het bedrijf een mega-hit met de verkoop van mini-cd’s en dvd’s via dat deksel. Het bedrijf LidRock werd vorig jaar opgericht door Jeffrey Arnold, oprichter van WebMD, een succesvolle medische website.
De schijfjes zorgen ervoor dat de consument graag iets meer betaalt voor zijn frisdrank. Retailers zijn enthousiast, want ze verkopen nu meer frisdrank, houden daar meer marge aan over, en geven en passant een frisse impuls aan hun imago. Ze kunnen zelf de tracks, samples of trailers op het schijfje kiezen.

related partner content for mobile comes here

Bioscopen zien tal van mogelijkheden. Regal Cinemas bijvoorbeeld laat samplers maken met deuntjes van bekende films, maar ook van sterren als Ashanti, Jessica Simpson en Elvis Presley. Filmproducent MGM zet trailers van nieuwe films op de dvd-schijfjes. De klantenkring van LidRock is erg divers: van BP tot Universal Theme Parks, van een evenementenbureau tot een bioscopenketen. En er ligt nog een gigantisch terrein braak: Arnold wrijft zich in zijn handen met het gegeven dat in de VS jaarlijks 21 miljard drinkbekers-met-deksel over de toonbanken gaan.

Bron: Forbes Global

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in