Overslaan en naar de inhoud gaan

De schermdichtheid in Nederland biedt nog mogelijkheden

Als we de nieuwste trend narrowcasting in instore communicatie moeten geloven, hangen binnenkort in elke winkel beeldschermen, vol met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar hoe staat het nu werkelijk met het aantal schermen in de winkels? Barbara Oerbekke en Bram Nauta van Benelux deden onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat er op dit moment in Nederland 16.700 schermen aanwezig zijn in 2880 verkooppunten.

Slechts 2,7 procent van alle winkels in Nederland is daarmee voorzien van schermen. In de detailhandel heeft telecommunicatie de hoogste schermdichtheid: 47 procent.
Dit betekent dat bijna de helft van alle telecommunicatiewinkels in Nederland voorzien is van schermen.

Eén op de vijf gemakswinkels in Nederland heeft narrowcasting systemen geïmplementeerd. Van alle supermarkten houdt slechts 2 procent zich bezig met narrowcasting, door POPAI Benelux ook wel aangeduid als Digitale Instore Media.

Het onderzoek toont ook aan dat er in verschillende branches niet of nauwelijks digitale vormen van communicatie werden aangetroffen.

POPAI noemt onder andere de DHZ-branche, alle speciaalzaken, fotowinkels, huishoudelijke artikelen, speelgoedwinkels, tuincentra en woonzaken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in