Overslaan en naar de inhoud gaan

De Persgroep neemt VNU Media over: 9 vragen aan Frits Campagne van de Persgroep

De Persgroep Nederland neemt VNU Media - uitgever van onder meer Intermediair, Nationale Vacaturebank, Tweakers.net en Computable - over.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat De Persgroep, in Nederland onder andere eigenaar van het Algemeen Dagblad, De Volkskrant en Het Parool, en radiozender Q-music. De recruitmentactiviteiten van VNU Media, in de vorm van Intermediair en zullen samen met de huidige recruitmenttitels van De Persgroep worden gebundeld in één nieuwe organisatie onder de naam VNU Vacature Media. Christian Van Thillo, CEO van De Persgroep, zegt in een persverklaring dat het doel is een bedrijf van de toekomst te creëren. Van Thillo: 'We willen op de meest kwaliteitsvolle manier actief zijn met human resources management. De markt heeft behoefte aan service met een hoge standaard.'

related partner content for mobile comes here

VNU Media wordt overgenomen van de private-equitygroepen 3i en HIG Capital. De prijs van de transactie is niet bekend.

Negen vragen aan Frits Campagne, algemeen directeur van De Persgroep Nederland.

Waarom deze overname?
'Het stelt ons in staat om een belangrijke speler te worden in de vacaturemarkt in zowel België als Nederland.'

Wat is het strategische vergezicht van deze combinatie?
'Daar gaan we de komende weken hard aan werken. VNU Vacature Media moet het bedrijf worden waar alle recruitment media van De Persgroep in wordt samengebracht. De vacaturemarkt krijgt een steeds sterkere online oriëntatie. De papieren assets van VNU Media zullen wij koesteren als het meerwaarde heeft.'

De Persgroep heeft in Nederland al VKbanen. Gaat dat niet in elkaars vaarwater zitten?
'Nee, dat is het mooie. Het is volledig complementair aan elkaar. VKbanen is traditioneel sterk in de domeinen gezondheidszorg, onderwijs en overheid. VNU Media is sterk in de zakelijke markt.'

Gaat het synergie opleveren?
'Dat gaan we bekijken. Ik denk het wel, maar het zou aanmatigend zijn om daar in dit stadium al concrete dingen over te zeggen.'

Zijn er kansen om kosten te delen?
'Ik denk het wel. Dat moeten we ook bekijken.'

Wordt VNU Media nu ondergebracht aan de Jacob Bontiusplaats, waar de dagbladen van De Persgroep zitten?
'Nee, VNU Media gaat niet verhuizen.'

Blijft Erik Hoekstra aan als CEO?
'Nee, hij heeft het moment aangegrepen om VNU te verlaten. We hebben tijd nodig om een opvolger te vinden. We zoeken een Nederlandse directeur. Dirk Velghe vult de positie van Hoekstra ad interim in.'

Is het nodig om te reorganiseren?
'Dat moeten we onderzoeken.'

Blijven alle titels gehandhaafd?
'Ook daar valt nu nog niets over te zeggen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in