Overslaan en naar de inhoud gaan

De nieuwe Nike-flagshipstore is een prachtig voorbeeld van customer centricity

Eindelijk valt het retailkwartje!
Miniatuurvoorbeeld
Flagshipstore New York City
© Nike
Miniatuurvoorbeeld
Flagshipstore New York City
© Nike

Afgelopen week heeft Nike in New York een nieuwe flagshipstore geopend. Nu doen ze dat wel vaker dus op het eerste gezicht is er weinig nieuws onder de zon. Maar deze opening is waarschijnlijk wel een gamechanger. Het is de ultieme combinatie van online shoppen in een fysieke retail-setting.

related partner content for mobile comes here

Zo kan je thuis een selectie maken van de sneakers die je zou willen passen. Je gaat vervolgens naar de Nike-store, waar je via een aparte ingang meteen naar de Speed Shop kunt gaan waar in een locker met jouw naam de schoenen op je liggen te wachten. Je opent de locker met je mobiel. Ben je tevreden over een van de gekozen sneakers dan hoef je niet naar de kassa maar kan je die met de Nike retail-app meteen afrekenen.

Outfit

Het personeel wisselt van outfit op basis van de laatste verkoopcijfers van de shop. Zo wordt de verkoopvloer een dynamische homepage. Zie je iemand lopen die iets aan heeft wat je bevalt, dan scan je de OR-code en verschijnt het kledingstuk in je app. Vervolgens kan je dit kledingstuk naar een paskamer sturen waar het op je ligt te wachten. Deze paskamers hebben tevens drie lichtopties om de beste setting te creëren voor de goede sfeer.

Ook over de productinformatie is nagedacht. Door een product te scannen krijg je alle relevante informatie over het product en kan je via de app vragen om je een paar van de sneakers die je bevallen te laten brengen.

Flagshipstore NYC - Pick-up-lockers - Nike
Flagshipstore NYC - Pick-up-lockers Nike

Winkel voor de klant

Hier worden de voordelen van online toegepast in de echte wereld. Hier is de klant er niet voor de winkel maar de winkel er voor de klant. Een prachtig voorbeeld van customer centricity. Wat mij betreft het echte doel van de gecombineerde kennis en mogelijkheden. Je gaat het uiteindelijk pas zien als je het doorhebt.

 

Gert Koot is eigenaar van het bureau Branded Entertainment en co-auteur van het boek 'Marketingcommunicatie in 14 stappen'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in