Dagbladen committeren zich aan Nom-convenant
Adformatie meldt vandaag dat PCM Uitgevers aanvankelijk het Nom-bereiksonderzoek blokkeerde. Inmid-dels is de uitgever via het Cebuco ‒ waarvan ze lid is ‒ overstag.
In de doelstelling van Cebuco speelt het bereik en effectiviteit van dagbladen een cruciale rol. ‘ We hebben een aantal jaren geleden gekozen voor een Joint Industry Committee gevormd door PMA, BVA, NUV en Cebuco om een algemeen geaccepteerd bereiksonderzoek in de markt te zetten’, zegt directeur Cees Polman van Cebuco. ’Met Nom zijn we hierin geslaagd en we hebben al het vertrouwen dat we met de huidige ontwikkelingen rondom de tender van dit onderzoek de positie van Nom nog meer gaan verstevigen.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaIn 2006 start Nom met de voorbereiding voor een grote vernieuwing in het printbereiksonderzoek. Gemiddeld bereik wordt in het huidige onderzoek gemeten door middel van de recency methode. Nom onderzoekt momenteel de mogelijkheid of gemiddeld bereik op basis van nummerbereik kan worden gemeten. Dit is mogelijk geworden omdat de onderzoekstechnologie in de laatste jaren nieuwe ontwikkelingen kent en de penetratie van internet in Nederland relatief hoog is.
Het eerste deel van het traject, het validatieonderzoek voor nummerbereik, gaat in januari 2006 van start en loopt door tot eind maart 2006. Intomart GfK heeft de opdracht voor de uitvoering hiervan verkregen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid