Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagbladen committeren zich aan Nom-convenant

De gezamenlijke Nederlands dagbladen committeren zich via Cebuco nogmaals voor minimaal 3 jaar aan het Nom-bereiksonderzoek. De dagbladen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adformatie meldt vandaag dat PCM Uitgevers aanvankelijk het Nom-bereiksonderzoek blokkeerde. Inmid-dels is de uitgever via het Cebuco ‒ waarvan ze lid is ‒ overstag.

related partner content for mobile comes here

In de doelstelling van Cebuco speelt het bereik en effectiviteit van dagbladen een cruciale rol. ‘ We hebben een aantal jaren geleden gekozen voor een Joint Industry Committee gevormd door PMA, BVA, NUV en Cebuco om een algemeen geaccepteerd bereiksonderzoek in de markt te zetten’, zegt directeur Cees Polman van Cebuco. ’Met Nom zijn we hierin geslaagd en we hebben al het vertrouwen dat we met de huidige ontwikkelingen rondom de tender van dit onderzoek de positie van Nom nog meer gaan verstevigen.’

In 2006 start Nom met de voorbereiding voor een grote vernieuwing in het printbereiksonderzoek. Gemiddeld bereik wordt in het huidige onderzoek gemeten door middel van de recency methode. Nom onderzoekt momenteel de mogelijkheid of gemiddeld bereik op basis van nummerbereik kan worden gemeten. Dit is mogelijk geworden omdat de onderzoekstechnologie in de laatste jaren nieuwe ontwikkelingen kent en de penetratie van internet in Nederland relatief hoog is.

Het eerste deel van het traject, het validatieonderzoek voor nummerbereik, gaat in januari 2006 van start en loopt door tot eind maart 2006. Intomart GfK heeft de opdracht voor de uitvoering hiervan verkregen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in