Cyberkerstman op tijd
Meest berucht is natuurlijk het verhaal van ToysRUs in december 2000, dat voor de rechter werd gedaagd omdat het honderden kinderen had teleurgesteld met kerst. De softwaresystemen konden de vraag niet aan. In 2001 valt het aantal klachten mee, hoewel er veel last-minute aankopen werden gedaan. Amazon laat weten dat er op 21 en 22 december nog meer dan 36.000 bestellingen werden geplaatst. Van de op 22 december bestelde items is nog ruim 99 procent voor kerst bij de consument gekomen.
Grote problemen waren er wel bij Jungle.com, dat 2500 orders moest annuleren omdat het bedrijf zich realiseerde niet voor kerst te kunnen leveren. Dat kostte het bedrijf 250.000 pond. De problemen ontstonden vanwege een achterstand als gevolg van het installeren van een Retek informatiemanagementsysteem. De klanten kregen per e-mail bericht van de annulering, met de verzekering dat het systeem inmiddels werkte, en dat men met een gerust hart nieuwe orders kon plaatsen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid