Accenture: return on investment campagnes onbekend
70 procent van de marketingbazen zegt dat ze nog steeds grote moeite hebben om de aandacht van consumenten te trekken en 65 procent zegt dat ze moeilijkheden ondervinden om consumentendata te integreren of te delen binnen de eigen organisatie. Het blijkt nog steeds erg moeilijk om een helder beeld van de klant te krijgen, aldus de ondervraagde marketeers. Ze krijgen met name geen grip op het rendement van hun inspanningen, omdat het de marketeers niet lukt marketing-, sales- en customer service-data te integreren, concludeert Accenture.
Uit het onderzoek blijkt ook dat een meerderheid (58 procent) moeite heeft om een marketingcampagne op te starten. Zo’n 20 procent van de ondernemingen hadden meer dan vier maanden nodig om een campagne te ontwikkelen. 33 procent heeft twee tot vier maanden nodig.
‘Consumenten worden steeds minder loyaal ten opzichte van merken. Ze gebruiken nieuwe informatiebronnen om een beeld van een merk op te bouwen en om tot aankoop over te gaan. Marketing executives hebben echter geen instrumenten om de veranderende consumentenverwachtingen te volgen, hun share of wallet te vergroten en de life time customerr value te maximaliseren’, aldus Pat O’Halloran, partner bij Accenture’s CRM-afdeling.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid