Overslaan en naar de inhoud gaan

Accenture: return on investment campagnes onbekend

Ongeveer driekwart van de marketing executives in de VS en UK zegt dat hun onderneming niet in staat is om de return on investment (roi) te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

70 procent van de marketingbazen zegt dat ze nog steeds grote moeite hebben om de aandacht van consumenten te trekken en 65 procent zegt dat ze moeilijkheden ondervinden om consumentendata te integreren of te delen binnen de eigen organisatie. Het blijkt nog steeds erg moeilijk om een helder beeld van de klant te krijgen, aldus de ondervraagde marketeers. Ze krijgen met name geen grip op het rendement van hun inspanningen, omdat het de marketeers niet lukt marketing-, sales- en customer service-data te integreren, concludeert Accenture.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt ook dat een meerderheid (58 procent) moeite heeft om een marketingcampagne op te starten. Zo’n 20 procent van de ondernemingen hadden meer dan vier maanden nodig om een campagne te ontwikkelen. 33 procent heeft twee tot vier maanden nodig.
‘Consumenten worden steeds minder loyaal ten opzichte van merken. Ze gebruiken nieuwe informatiebronnen om een beeld van een merk op te bouwen en om tot aankoop over te gaan. Marketing executives hebben echter geen instrumenten om de veranderende consumentenverwachtingen te volgen, hun share of wallet te vergroten en de life time customerr value te maximaliseren’, aldus Pat O’Halloran, partner bij Accenture’s CRM-afdeling.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in