Crowdsourcing project The Famous Grouse


De sculptuur is opgebouwd uit antwoorden van over de hele wereld op de vraag: 'Waar zou jij Famous voor willen zijn?' De antwoorden worden met een laser in aluminium strips gefreesd om daarmee een sculptuur te vormen.
Een samenwerking van 34 artiesten en ingenieurs van Marshmallow Laser Feast,Studio Roso en Ruairi Glynn gaat de wereldwijde inzendingen verwerken in de sculptuur. Verschillende ideeën en opinies moeten inzicht geven in hoe de wereld denkt over het thema ‘Famous’. Elke inzending levert een bijdrage aan het eindresultaat.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAsanka De Silva, wereldwijd verantwoordelijk voor het merk The Famous Grouse: 'Omdat The Famous Grouse een blended whisky is, heeft het merk er altijd voor gestaan om dingen bij elkaar te brengen. Natuurlijke elementen, processen en expertise van mensen creëren tezamen een wereldklasse whisky. Dit project gaat over het samenbrengen van mensen, materialen en talenten in iets unieks.'
Iedereen van 18 jaar of ouder kan vanaf vandaag meedoen met de ‘Be Part Of Something Famous’ actie, door de vraag ‘Waar zou jij Famous voor willen zijn?’ te beantwoorden via www.somethingfamous.com.
Op de site is het ook mogelijk om te zien hoe het kunstwerk virtueel wordt gebouwd. Op 16 september krijgt één Nederlandse deelnemer te horen dat hij of zij mag afreizen naar London om de onthulling van het kunstwerk mee te maken.
The Famous Grouse: Be Part Of Something Famous from Wouter Glaser on Vimeo.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid