Coca-Cola laat internetter spotje ontwerpen


De wedstrijd wordt gehouden vanwege de nieuwe vormgeving die Coca-Cola binnenkort introduceert, meldt Emerce. Vanaf vandaag is op de site van TMF software beschikbaar om de commercial te maken. Deze is ontworpen door het bedrijf van de Nederlandse VJ Micha Klein. Vanaf 1 januari is de nieuwe gedaante van Coca-Cola te zien. De restyling van het merk gebeurt wereldwijd, maar de nieuwe vormgeving zal het eerst in Nederland te zien zijn, zo laat de Nederlandse vestiging van het bedrijf weten. Vanuit het hoofdkantoor van Coca-Cola zijn regels vastgesteld over de vormgeving, maar lokaal mogen de vestigingen daar een eigen invulling aan geven. Het logo blijft overigens intact, de aanpassingen richten zich op de grafische elementen rondom het logo. Zo zal in Nederland de 'dynamic ribbon' (de lijnen rondom het logo) terugkeren in de kleuren geel en zilver. Geel staat daarbij voor ‘optimisme’ en zilver voor ‘modern’. De nieuwe stijl zal in januari ook in commercials te zien zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid