Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinezen ontwikkelen eigen smaak

Chinese nationale merken krijgen in eigen land steeds meer voet aan de grond. Chinese consumenten lijken in eigen land (lees stad) steeds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aldus een artikel in het januarinummer van . Lokale merken richten zich op waarden als trots en zelfvertrouwen, en dat wordt opgepikt door de Chinese consument.

related partner content for mobile comes here

'Vijf jaar geleden domineerden Amerikaanse merken de top 5 van bekendste merken in China, dit jaar was de enige Amerikaan in de Top 5 Coca Cola', aldus Kevin Swanepoel, marketing en interactive directeur van de One Club, een internationale organisatie van communicatieprofessionals.

Volgens onderzoek van de Interactive Media Group, een Chinese uitgever van luxe lifestyle magazines en tv-programma's, hecht de Chinese consument tegenwoordig meer waarde aan design dan aan status. Dat laatste was vier jaar geleden nog de belangrijkste drijfveer voor de aanschaf van een bepaald merk.

China heeft echter nog veel te leren op het gebied van merkenbouw, en het is een langzaam proces. De One Club probeert door middel van seminars het proces een beetje te versnellen.

Veel Chinezen vergeten volgens Swanepoel in de marketingcommunicatie hun eigen geschiedenis en cultuur en komen nog te vaak met een Chinese vertaling van een Westerse uiting. Hetzelfde geldt voor mode-ontwerpers.

De jonge generatie heeft het volgens hem echter wel begrepen: ' Je ziet steeds meer jonge designers die hun cultuur in hun producten verwerken, zonder af te dalen naar kitch.'
(bron: FastCompany)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in