Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinese online advertentiebestedingen groeien met 20 procent

De totale online advertentiebestedingen in China komen in 2008 op 32 miljoen dollar, een stijging van 20 procent ten opzichte van 2007.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De groei is te danken aan de snelle ontwikkeling en populariteit van online en mobiele advertentieformats.

related partner content for mobile comes here

Een paar bevindingen:

  • De meeste advertentiedollars gaan naar automotive, IT, onroerend goed en netwerkdiensten.
  • Samen zijn de online en mobile advertentiebestedingen goed voor 7,3 procent van de totale Chinese advertentiebestedingen in 2008 (2,3 miljard dollar), in 2009 ligt dat percentage op 8,8 procent.
  • Verwachte omzetgroei zal 65 procent zijn in 2008, 40 procent in 2009. De enorme stijging dit jaar is met name te danken aan de Olympische Spelen.

Muziekdownloads

De populairste online activiteit in China is het downloaden en afspelen van muziek. 86 procent van de online populatie doet dit regelmatig. Chinese zoekmachine Baidu heeft zijn populariteit dan ook mede te danken aan het feit dat Chinezen graag muziek downloaden; de zoekmachine biedt technologieën om snel en makkelijk muziek te vinden, legaal of illegaal. Baidu werkt ook samen (op basis van een advertentiemodel) met platenmaatschappijen, onder andere EMI. Google biedt de Chinezen nu ook een zoekinstrument dat gratis legale muziekdownloads traceert.

Maar ook online gaming is populair; 120 miljoen van de 228 miljoen internettende Chinezen doet dit.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in