Chinese online advertentiebestedingen groeien met 20 procent


De groei is te danken aan de snelle ontwikkeling en populariteit van online en mobiele advertentieformats.
Een paar bevindingen:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- De meeste advertentiedollars gaan naar automotive, IT, onroerend goed en netwerkdiensten.
- Samen zijn de online en mobile advertentiebestedingen goed voor 7,3 procent van de totale Chinese advertentiebestedingen in 2008 (2,3 miljard dollar), in 2009 ligt dat percentage op 8,8 procent.
- Verwachte omzetgroei zal 65 procent zijn in 2008, 40 procent in 2009. De enorme stijging dit jaar is met name te danken aan de Olympische Spelen.
Muziekdownloads
De populairste online activiteit in China is het downloaden en afspelen van muziek. 86 procent van de online populatie doet dit regelmatig. Chinese zoekmachine Baidu heeft zijn populariteit dan ook mede te danken aan het feit dat Chinezen graag muziek downloaden; de zoekmachine biedt technologieën om snel en makkelijk muziek te vinden, legaal of illegaal. Baidu werkt ook samen (op basis van een advertentiemodel) met platenmaatschappijen, onder andere EMI. Google biedt de Chinezen nu ook een zoekinstrument dat gratis legale muziekdownloads traceert.
Maar ook online gaming is populair; 120 miljoen van de 228 miljoen internettende Chinezen doet dit.
Bron: Clickz
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid