Overslaan en naar de inhoud gaan

Buitenreclame werkt aan accountability

Buitenreclame mist de redactionele context van print of televisie: mensen kiezen niet voor posterconsumptie, zoals ze kranten of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vijf jaar geleden werd Poster Audience Research (PostAR) opgericht om het outdoormedium te professionaliseren. Postar onderzoekt de exposure voor posters langs wegen en meet aantallen mensen die de posterplaats bekijken en de boodschap registreren (en niet uitsluitend via aantallen passanten). De organisatie rondde onlangs een nauwkeurig classificatieonderzoek af naar alle Britse aanplakplaatsen in termen van grootte, zichtbaarheid, hoogte en hoek ten opzichte van de weg. Ook gebruikt Postar geavanceerde onderzoeksmethoden naar respons zoals speciale brillen voor automobilisten die oogbewegingen bij posterplaatsen registreren. En Postar’s elektronische barcodesysteem bewaakt of reclame op het juiste moment, op de juiste plaats is aangeplakt. Ook andere outdoorgiganten werken aan accountability, met effectiviteitsmetingen van bewegende posters, of websites waar klanten kunnen zien waar hun posters zijn aangebracht. Met succes. Steeds meer en grotere adverteerders behoren tot de outdoorklanten. Accountability blijft echter lastig. Mensen herinneren zich posters, maar niet de plaats waar ze deze gezien hebben.

related partner content for mobile comes here

Nog lastiger is de accountability van ambiante media. Is het effect van reclame in boodschappenkarretjes op verkopen bijvoorbeeld nog eenvoudig meetbaar (en indrukwekkend: 500% roi); voor andere ambiante campagnes zijn metingen zeer beperkt en onacceptabel duur. De weg naar volledige accountability is nog lang.

< SIZE=1>Bron: campaign<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in