Overslaan en naar de inhoud gaan

Branche wil standaardisatie mobile advertising

Spelers in de Nederlandse mobiele markt zijn een samenwerkingsverband aangegaan om mobile advertising diensten te standaardiseren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De samenwerking is erop gericht te komen tot richtlijnen en standaardisatie van formaten voor de advertentiemarkt enerzijds en klantvriendelijke processen voor de consumentenmarkt anderzijds. De operators die deelnemen aan deze samenwerking, KPN, T-Mobile en Vodafone hebben verzocht om deze standaardisatie te faciliteren. De IAB Taskforce Mobile die dit uitvoert bestaat naast deze 3 operators uit zo’n 12 vertegenwoordigers uit de wereld van mediabureaus, exploitanten en facilitators.

related partner content for mobile comes here

De samenwerking moet leiden tot een meerwaarde voor zowel adverteerders als consumenten. Afspraken over processen voor consumenten moeten er voor zorgen dat zij niet ongevraagd en zonder hun toestemming reclameboodschappen ontvangen. ‘Dit heeft als voordeel dat de aanbiedingen daadwerkelijk aansluiten op de profielen en voorkeuren van de consument’, meldt het IAB. Marco Visser, directeur KPN Mobiel Nederland: ‘Mobile advertising is een nieuw en spannend fenomeen met nog vele hobbels. Een van die hobbels is gebrek aan uniformiteit. We zijn ervan overtuigd dat de mobiele industrie in dit kader waar mogelijk moet samenwerken om te voldoen aan de marktvraag van adverteerders om schaal en uniforme standaarden te realiseren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in