Overslaan en naar de inhoud gaan

Bouw je eigen parcours in de zandbak voor een testrit met Audi

Mediamonks en POL maken internationale vr-campagne voor het automerk
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In een zandbak kun je de meest fantastische landschappen bouwen. Zou het niet gaaf zijn als je jezelf kunt transporteren naar die wereld en daarin kunt rondrijden? Het Noorse bureau POL en het Nederlandse productiehuis Mediamonks maakten die fantasie werkelijkheid in hun virtualreality-campagne rondom de Audi Q5.

related partner content for mobile comes here

Bouw je eigen landschap

POL en Mediamonks bouwden een zandbak die in verbinding staat met een virtuele wereld. Het parcours dat je bouwt in het zand, kun je rijden met een virtuele Audi. Het ‘landschap’ in het zand wordt vertaald naar een computergame. Je neemt plaats in de VR-stoel, zet een Oculus Rift (VR-helm) op en vervolgens rijdt je in de Q5 door je zelfgebouwde wereld.

De ‘Sandbox 2.0’ staat op dit moment bij Audi in Oslo, maar is ontworpen om rond te reizen. Na de lancering in Noorwegen gaat de vr-ervaring op wereldtournee.

Tommy Jensen, marketingmanager van Audi Noorwegen: 'Spelen met auto's in het zand is voor de meeste volwassenen lang geleden. Deze Sandbox 2.0 is geavanceerd speelgoed voor jong en oud. Het is niet alleen leuk om erin te bouwen en te rijden, maar het laat ook heel goed de nieuwe functies van de Audi Q5 zien.'

Bekijk hieronder de 'making of'

 

Tom Eriksen, creative director van MediaMonks: 'Als je de headset opzet zie je niet alleen de binnenkant van de Audi Q5. Deze virtuele wereld heeft echt diepte: je kunt rondkijken, ontdekken wat er achter dingen zit. Als je een geloofwaardige virtuele wereld wilt bouwen, is het belangrijk de de rijomgeving écht voelt. Niet alleen visueel, maar dat de weerstand van het stuur en hoe die verandert op het moment dat je het zand raakt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in