Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Blokker en Bol.com doen het goed met online promotiestrategie’

Maar online retailers laten kansen met meer interactieve promotieacties liggen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het benchmarkrapport van een bureau voor online promotieacties RapidCampaign, waarin de Nederlandse top 20 van online retailers is beoordeeld.

related partner content for mobile comes here

Blokker en Bol.com staan allebei op de eerste plaats wat betreft beste digitale promotiestrategie, daarna volgen Coolblue en Albert Heijn (AH).

Bol.com en Blokker hebben een hoge score wegens een brede variatie aan promotieacties via verschillende contactmomenten.

Ook Coolblue en AH maken volgens het bureau ‘gebruik van een slimme promotiestrategie via een uitgekiende combinatie van verschillende kanalen’ zoals interactieve prijsvragen die vaak via sociale media worden uitgerold.

Coolblue wist zijn klanten het meest aan te spreken. Het bedrijf gaf klanten op grote schaal feedback via zijn socialemediapagina’s.

Minder goed bezig

KPN en twee kleinere online retailers, Magnetron.nl en Sneeuwkettingen.com, deden het slecht in het onderzoek. De twee laatstgenoemden voerden het minst succesvolle promotiebeleid, en richtten zich uitsluitend op hun sociale kanalen, aldus RapidCampaign.

Meest gebruikte online promotiemiddelen:

- Kortingscodes zijn het meest gebruikte online promotiemiddel bij de 20 onderzochte retailers: 17 op de 20 gebruiken ze.

- Prijsvragen staan op de tweede plaats: 10 van de 20 online retailers gebruiken ze.

- Weinig retailers maken gebruik van enquêtes of meer interactieve promotiemiddelen.

RapidCampaign  noemt dit ‘een gemiste kans om klanten te binden en meer omzet te genereren’.

Het onderzoek is

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in