Binnen drie dagen antwoord op vraag Europese burger
Telefonisten zullen vragers zo snel mogelijk met juristen of anderespecialisten in contact brengen. Daarnaast komt er voor bedrijven eninstanties die met grotere problemen kampen, zoals ingewikkelde vragen overde werking van de interne marktwetgeving, een netwerk van hulpdiensten inalle lidstaten. Dit zogenoemde Solvit-netwerk (Solve It, Los het Op) dientbinnen tien weken met oplossingen of voorstellen voor bemiddeling te komen.
De woordvoerder van eurocommissaris Bolkestein (interne markt) wilde maandagniet zeggen hoeveel de twee nieuwe diensten gaan kosten. Hij stelt dat hetgaat om Europees belastinggeld, ‘dat nuttig zal worden besteed’.‘Bovendien zal snelle hulp burgers en bedrijven veel geld besparen.’Daarnaast zullen beide hulpdiensten de bestaande voorlichtingskantoren vande Europese Commissie in alle lidstaten veel werk uit handen nemen. Datwerkt ook besparend, meent de woordvoerder van Bolkestein.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid