B2B marketeers verhogen budget in 2012


Zo blijkt uit onderzoek van Forrester Research onder 864 B2B CMO’s in Noord-Amerika en Europa.
43 procent is zelfs van plan het marketingbudget met tenminste 10 procent te verhogen. In 2011 lag dat percentage op 33 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet grootste deel van het budget gaat naar marketing operations (19 procent). B2B marketing zit dus in de lift en dat is goed nieuws. Aan de andere kant hameren hun bazen steeds meer op accountability en wordt er ook steeds meer van de B2B marketeer (en de ROI na marketinginspanningen) verwacht.
Forrester geeft daarom twee tips aan b2b marketeers die te maken krijgen met grotere budgetten:
- Werk nauw samen met sales. Volgens Forrester hebben marketingafdelingen nog een te reactieve rol in hun omgang met sales. Wanneer marketeers focussen op goede klant- en marktinzichten, worden ze gelijkwaardige partners bij het bepalen van de strategie en kunnen ze medebepalen wat het salesteam echt nodig heeft. En dat is meestal iets anders dan waar sales om vraagt.
- Ga experimenteren. Zet budget opzij voor marketingexperimenten en moedig je teams aan om anders te denken. Marketeers kunnen niet meer steeds hetzelfde blijven doen, in plaats daarvan zullen ze moeten experimenteren met nieuwe technologieën en nieuwe ideeën testen, aldus Forrester.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid