Overslaan en naar de inhoud gaan

B2B marketeers verhogen budget in 2012

Meer dan 80 procent van de B2B organisaties is van plan het marketingbudget te verhogen in 2012.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo blijkt uit onderzoek van Forrester Research onder 864 B2B CMO’s in Noord-Amerika en Europa.

related partner content for mobile comes here

43 procent is zelfs van plan het marketingbudget met tenminste 10 procent te verhogen. In 2011 lag dat percentage op 33 procent.

Het grootste deel van het budget gaat naar marketing operations (19 procent). B2B marketing zit dus in de lift en dat is goed nieuws. Aan de andere kant hameren hun bazen steeds meer op accountability en wordt er ook steeds meer van de B2B marketeer (en de ROI na marketinginspanningen) verwacht.

Forrester geeft daarom twee tips aan b2b marketeers die te maken krijgen met grotere budgetten:

- Werk nauw samen met sales. Volgens Forrester hebben marketingafdelingen nog een te reactieve rol in hun omgang met sales. Wanneer marketeers focussen op goede klant- en marktinzichten, worden ze gelijkwaardige partners bij het bepalen van de strategie en kunnen ze medebepalen wat het salesteam echt nodig heeft. En dat is meestal iets anders dan waar sales om vraagt.

- Ga experimenteren. Zet budget opzij voor marketingexperimenten en moedig je teams aan om anders te denken. Marketeers kunnen niet meer steeds hetzelfde blijven doen, in plaats daarvan zullen ze moeten experimenteren met nieuwe technologieën en nieuwe ideeën testen, aldus Forrester.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in