Overslaan en naar de inhoud gaan

B2b marketeers en qr-codes

QR-codes zouden ook heel goed kunnen werken voor B2B marketeers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Martine Hunting kunnen b2b marketeers op verschillende manieren van de codes gebruik maken.

related partner content for mobile comes here

De simpelste manier is een qr-code plaatsen op je visitekaartje. Die kan dan bijvoorbeeld verwijzen naar alle marketingmaterialen met informatie over het bedrijf, of de inhoud van presentaties. Of je kunt codes laten verwijzen naar de Linkedin- of Facebookpagina van het bedrijf. Alles wat kan helpen om prospects te helpen herinneren wie je bent.

Volgens de schrijfster zijn b2b-klanten zelfs ontvankelijker voor qr-codes dan consumenten, omdat de informatie achter een b2b-code veel gerichter is dan in b2c.

Eerder is naar de acceptatie van qr-codes onder consumenten, en daaruit bleek dat consumenten na het scannen veelal niets doen met de verkregen informatie (57 procent).

Van de consumenten die weleens een qr-code hebben gescand, vond 41 procent de verkregen informatie nuttig. 42 procent had gemengde gevoelens, 18 procent vond de informatie onbruikbaar.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in