Overslaan en naar de inhoud gaan

Analyse Nederlandse Facebookpagina's mei 2013

Hoe presteren Nederlandse fanpagina’s in 2013 qua interactie met haar fans en responsetijd? Die vraag stelde wij onszelf en hebben we…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe presteren Nederlandse fanpagina’s in 2013 qua interactie met haar fans en responsetijd? Die vraag stelde wij onszelf en hebben we wederom onderzoek naar gedaan (). Zo hebben we o.a. gekeken naar het aantal fans, interactie en de gemiddelde responsetijd.

related partner content for mobile comes here

Ik zal hieronder de statistieken opsommen:
- Totaal aantal fans top 2.000: 39.524.165 (mei 2013) vs. 12.621897 (mei 2012)
- Stijging in een jaar: 213%
- Gemiddeld aantal fans per pagina: 19.762 (mei 2013) vs. 6.311 (mei 2012)

Gemiddelde reactietijd
Een fanpagina in Nederland reageert gemiddeld binnen 24,3 uur. Opvallend genoeg reageren grotere fanpagina’s over het algemeen sneller dan kleinere pagina’s.

Gemiddelde interactie (IPM+)
De interactie is berekend in IPM+. De top 2.000 heeft gemiddeld een IPM+ van 12,33. Opvallend: hoe groter de fanpagina des te kleiner de interactie. Pagina’s met veel fans (met een duidelijk kantelpunt rond 50.000 fans) hebben meer moeite om de interactie met hun fans op pijl te houden.

Deze resultaten bieden een mooie benchmark voor je eigen pagina en zijn gevisualiseerd in een infographic. Je kan hem downloaden als of .

Deze analyse is door gedaan onder de 2.000 grootste Nederlandse fanpagina’s.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in