Overslaan en naar de inhoud gaan

American Apparel onder vuur om ´sexualised depiction’ kindmodel

Advertising Standards Authority haalt uit naar ranzig modemerk na online ad met model dat jonger dan 16 lijkt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ASA noemt het gedrag van American Apparel onverantwoord. Het modemerk gebruikte een model dat jonger lijkt dan zestien en waarvan het naakte achterwerk goed zichtbaar is in een shoot die was bedoeld om een Lips Print Cotton Spandex Sleeveless Thong Bodysuit te verkopen. American Apparel verdedigde zijn afweging overigens door te stellen dat het model in werkelijkheid 20 is en dat de uiting in lijn ligt met eerdere en andere content in vergelijkbare reclame. Daarop reageerde de ASA door te stellen dat haar uitstraling wel degelijk jonger is en dat het publiek dat ook zo zou percipieren. En met dat gegeven in het achterhoofd oordeelde de ASA dat de uiting kan worden opgevat als een reclame die een kind seksualiseert en als aanstootgevend kan worden opgevat.

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in