Advertentiebestedingen dagbladen gestegen
Het gaat om een stijging van 1,7 procent ten opzichte van 2005. Dat was vooral te danken aan het positieve economische klimaat, meldt Nielsen Media Research.
De bestedingen van adverteerders namen bij dagbladen met 2,4 procent toe. In totaal stegen de advertentiebestedingen in de Nederlandse media met 4 procent naar 4,5 miljard euro. In 2005 bedroeg de stijging 1,6 procent. De dagbladen hebben een marktaandeel van 19 procent.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaAdverteerders trekken massaal naar het internet, blijkt uit de gegevens. Met een stijging van 41 procent ten opzichte van 2005 nam dit medium de grootste groei voor zijn rekening. Maar het totale marktaandeel van internet is met zo'n 3 procent nog wel klein.
Minder goed gaat het met bioscoopreclame en publieksbladen. Ondanks het toegenomen aantal bezoekers in de bios namen de bestedingen met bijna 20 procent af. De publieksbladen zagen de bestedingen met 0,5 procent afnemen. Vooral de consumentenbladen hadden het moeilijk.
Verder kiezen adverteerders minder vaak voor verspreiding van reclamefolders huis-aan-huis. Hier daalden de bestedingen met 10 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid