Overslaan en naar de inhoud gaan

Worst practices

Echt grote merken vinden zichzelf steeds opnieuw uit. Wie hen wil navolgen moet vier klassieke fouten vermijden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er valt veel te leren van de best practices in branding. Wereldmerken kenmerken zich vooral door hun innovatiebereidheid, en ze zullen altijd kiezen voor een onconventionele marketingaanpak, in het bijzonder op het gebied van consumentenonderzoek. En verder mijden ze de volgende vier strategieën:

related partner content for mobile comes here
  • Altijd kijken naar wat de concurrentie doet. Veel beter dan je blind te staren op andere bedrijven kun je erop focussen je klanten uit en te na te leren kennen.
  • Testen tot je erbij neervalt. Consumenten houden van het vertrouwde; dus leiden de meeste onderzoeken en tests naar meer van hetzelfde. Zo wordt het nooit wat met de innovatie.
  • Vasthouden aan de bekende distributiekanalen en verkooppunten. Productinnovatie is niet genoeg, je moet ook nagaan waar je product opduikt, en welke factoren erop van invloed zijn.
  • Angstvallig proberen fouten te vermijden. De beste ontdekkingen worden gedaan als er iets misgaat. Wie nooit een fout maakt is gedoemd middelmatig te blijven. Bron: Marketing News
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in