Worst practices
Echt grote merken vinden zichzelf steeds opnieuw uit. Wie hen wil navolgen moet vier klassieke fouten vermijden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Er valt veel te leren van de best practices in branding. Wereldmerken kenmerken zich vooral door hun innovatiebereidheid, en ze zullen altijd kiezen voor een onconventionele marketingaanpak, in het bijzonder op het gebied van consumentenonderzoek. En verder mijden ze de volgende vier strategieën:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
- Altijd kijken naar wat de concurrentie doet. Veel beter dan je blind te staren op andere bedrijven kun je erop focussen je klanten uit en te na te leren kennen.
- Testen tot je erbij neervalt. Consumenten houden van het vertrouwde; dus leiden de meeste onderzoeken en tests naar meer van hetzelfde. Zo wordt het nooit wat met de innovatie.
- Vasthouden aan de bekende distributiekanalen en verkooppunten. Productinnovatie is niet genoeg, je moet ook nagaan waar je product opduikt, en welke factoren erop van invloed zijn.
- Angstvallig proberen fouten te vermijden. De beste ontdekkingen worden gedaan als er iets misgaat. Wie nooit een fout maakt is gedoemd middelmatig te blijven. Bron: Marketing News
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid