Overslaan en naar de inhoud gaan

Wordnapping: misdaad of goede marketing?

Marketeers, uw mening wordt gevraagd:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dick Veerman van windt zich op over 'wordnapping'.

related partner content for mobile comes here

De wilde biologische tomaten die te koop zijn bij Albert Heijn zijn helemaal geen wilde tomaten, maar heten wel zo.
Vorige week wond hij zich op over de term 'duurzaam gevangen vis' die het Wereld Natuur Fonds hanteert. Wat is duurzame vis eigenlijk?

Veerman: 'Ik vind dit een gemiste kans: waarom die nadruk op 'duurzaam gevangen vis'. De suggestie van fresh & wild willen we wel graag horen, zeker ten aanzien van vis (?). Maar de realiteit is natuurlijk dat veel van de vis die we zo graag eten, niet meer 'gevangen' wordt, maar gekweekt.'

En ... Die hebben volgens Veerman waarschijnlijk nog nooit een boer van dichtbij gezien.

In een reactie noemt hij verder nog 'ambachtelijke bereide' chips of ijs van een ijsgigant.

Veerman op Foodlog:
'Willen we dat de betekenis van woorden zo wordt leeggeroofd door reclame- en andere campagnemakers? (?).

'Deze woorden hebben een duidelijke betekenis in het taalgebruik en worden bewust gebruikt om iets te suggeren dat pertinent niet waar is. De valse domineren straks. (?)'.

Heeft hij gelijk of niet?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in